Vítězové Velké ceny cestovního ruchu 2013/2014 vyhlášeni

Posedmé byly v Brně na veletrzích GO & REGIONTOUR 2014 oceněny výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu.

Ocenění byla předána v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický portál, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář, Nejlepší lázeňský a wellness balíček a Nejlepší golfový balíček. Soutěž Velká cena cestovního ruchu 2013/2014 tradičně vyhlásily společnosti Veletrhy Brno a C.O.T. media s cílem přispět ke zkvalitnění nabídky a služeb v cestovním ruchu České republiky.

V pěti kategoriích, které hodnotila odborná porota, splňovalo podmínky zařazení do soutěže 100 přihlášek, o jednadvacet více než loni. V šesté kategorii „Nejlepší cestovní kancelář" hlasovala široká veřejnost on-line na webových stránkách. Do této poslední kategorie byly stejně jako v minulých ročnících zařazeny všechny cestovní kanceláře působící v domácím a výjezdovém cestovním ruchu v České republice. Do součtu hlasování bylo započítáno 10 368 platných hlasů. Me­diálním partnerem kategorie „Nejlepší cestovní kancelář" se stala společnost Invia.cz, největší tuzemský internetový prodejce zájezdů.

V odborné porotě zasedlo devět hodnotitelů, mezi nimi zástupci Asociace krajů České republiky, České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR, Aso­ciace českých cestovních kanceláří a agentur, Svazu léčebných lázní ČR a také zástupci organizátorů soutěže – Veletrhy Brno a vydavatelství C.O.T. media.


Kategorie „Nejlepší jednotná kampaň"

Odborná porota v této kategorii hodnotila: nápaditost produktu, využití infrastruktury cestovního ruchu, propojení několika služeb či provozovatelů nebo oslovení cílové skupiny.

1. místo: JESENÍKY – SDRUŽENÍ CESTOVNÍHO RUCHU za kampaň Ochutnejte Jeseníky
Cenu převzal Jan Závěšický, ředitel Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu.

2. místo: OLOMOUCKÝ KRAJ za kampaň Olomoucký kraj – vaše pohodová dovolenáCenu převzal Jiří Rozbořil, hejtman Olomouckého kraje.

3. místo: ČESKOMORAVSKÉ POMEZÍ za kampaň Českomoravské pomezí hraje všemi barvami
Cenu převzal Jiří Zámečník, marketingový manažer cestovního ruchu Českomoravské pomezí.

Speciální cena vydavatelství C.O.T. media

Cestovní kancelář FIRO-tour za kampaň FIRO-tour first minute 2012–2013

Cenu převzal Filip Tůma, obchodní ředitel CK FIRO-tour z rukou Evy Frindtové, jednatelky C.O.T. media, která udělení speciální ceny zdůvodnila takto: „V uplynulých letech jsme se v této kategorii setkávali především s kampaněmi krajů, turistických regionů, oblastí a měst. V letošním roce jsme zaznamenali větší množství přihlášek z řad komerčních subjektů, zejména cestovních kanceláří. Vzhledem k tomu, že je poněkud složité porovnávat tyto dva poměrně nesourodé světy, rozhodli jsme se udělit tuto speciální cenu cestovní kanceláři FIRO-tour, jejíž kampaň porotce obzvláště zaujala. A v reakci na trend, o kterém jsem hovořila, jsme se pro příští rok rozhodli vytvořit pro kampaně cestovních kanceláří speciální kategorii."


Kategorie „Nejlepší cestovní kancelář"

Specifickou byla opět kategorie Nejlepší cestovní kancelář – o vítězích nerozhodla odborná porota, ale široká veřejnost hlasující on-line. Regulérnost hlasování byla zaručena použitím systému hlasování se zpětným ověřováním hlasujícího prostředním e-mailového potvrzení hlasu. Každý hlasující mohl také hlasovat pouze jednou.

1. místo: Kovotour Plus
Cenu převzal Jiří Hájek, majitel společnosti Kovotour Plus.

2. místo: Exim Tours
Cenu převzala Hana Šibralová, vedoucí značkové prodejny Exim Tours.

3. místo: VÍTKOVICE TOURS
Cenu převzal Libor Šugárek, výkonný ředitel.

Speciální cena společnosti Invia.cz

Cestovní kancelář Exim Tours

Cenu převzala Hana Šibralová od Radka Šafaříka, obchodního a produktového ředitele společnosti Invia.cz, který vyzdvihl, že s Exim Tours spolupracuje Invia.cz ze všech cestovních kanceláří nejdéle.

Na dalších sedmi místech se v abecedním pořadí umístily tyto cestovní kanceláře:

  • Alexandria
  • Blue Style
  • BON TON
  • CK České kormidlo
  • Čedok
  • Cestovní kancelář Fischer
  • FIRO-tour

Kategorie „Nejlepší golfový balíček"

Po úspěchu v uplynulých dvou ročnících byla i letos speciální kategorie věnována nabídkám pro golfisty. Porota hodnotila zejména atraktivnost nabídky či kumulaci služeb (jako je ubytování, počet a cena green fee, nabídky pro nehrající doprovod apod.).

1. místo: RELAXAČNÍ A REGENERAČNÍ CENTRUM HLUBOKÁ NAD VLTAVOU za golfový balíček Golf & Spa Resort Hluboká – balíček RELAX & GOLF

2. místo: OSTRAVICE GOLF COURSE za golfový balíček Golfový balíček PRO 2
Cenu převzal Daniel Kollár, resort manažer.

3. místo: PILSNERGOLF RESORT HOŘEHLEDY za golfový balíček Rodina na golfu
Cenu převzal Martin Kopčák, general manager PilsnerGolf Resort Hořehledy.


Kategorie „Nejlepší lázeňský a wellness balíček"

Podruhé v historii soutěže byla speciální kategorie určena pro nabídky lázeňských zařízení se statusem léčebných lázní a dalších zařízení v lázeňském místě, která kooperují s lázeňským zařízením. Pořadatelé si tím kladli za cíl podpořit tuzemské lázeňství, které se v posledních letech dostalo v důsledku úsporných opatření ministerstva zdravotnictví do opravdu nelehké situace. Porota hodnotila především atraktivnost nabídky, propojení několika služeb či provozovatelů (rozsah a typ wellness a lázeňských služeb), oslovení cílové skupiny, úroveň zpracování nabídky nebo obchodovatelnost produktu.

1. místo: Lázně Luhačovice za lázeňský a wellness balíček Aktivní dovolená v Luhačovicích
Cenu převzal Jiří Dědek, výkonný ředitel Lázní Luhačovice.

2. místo: Léčebné lázně Jáchymov za lázeňský a wellness balíček Krušné hory aktivně – na kole, na lyžích i pěšky
Cenu převzala Jana Vaňková, obchodní ředitelka Léčebných lázní Jáchymov.

3. místo: PRIESSNITZOVY LÉČEBNÉ LÁZNĚ za lázeňský a wellness balíček Odhalte Priessnitzovo tajemství
Cenu převzal Tomáš Rak, obchodní ředitel Priessnitzových léčebných lázní.


Kategorie „Nejlepší turistický portál"

V kategorii Nejlepší turistický portál brala porota v potaz zejména množství a kvalitu informací, počet jazykových mutací, grafické zpracování webu a jeho uživatelskou přívětivost.

1. místo: INFOCENTRUM MĚSTA KARLOVY VARY za portál karlovyvary.cz
Cenu převzal Filip Sedláček, web administrátor Infocentrum města Karlovy Vary.

2. místo: KRKONOŠE – SVAZEK MĚST A OBCÍ za portál krkonose.eu
Cenu převzala Miroslava Chaloupská, marketing a turistická doprava Krkonoše – svazek měst a obcí.

3. místo: KARLOVARSKÝ KRAJ za portál zivykraj.cz

Cenu převzal Josef Novotný, hejtman Karlovarského kraje.


Kategorie „Nejlepší turistický produkt"

Odborná porota v této kategorii při svém hodnocení přihlížela především k nápaditosti produktu, využití infrastruktury cestovního ruchu, propojení několika služeb či provozovatelů nebo oslovení cílové skupiny.

1. místo: KRKONOŠE – SVAZEK MĚST A OBCÍ za turistický produkt Krkonošské cyklobusy
Cenu převzala Miroslava Chaloupská, marketing a turistická doprava Krkonoše – svazek měst a obcí.

2. místo: PRAŽSKÁ INFORMAČNÍ SLUŽBA – PRAGUE CITY TOURISM za turistický produkt Nenechte Prahu jen Pražákům
Cenu převzala Nora Dolanská, ředitelka Pražské informační služby.

3. místo: REGIONÁLNÍ ROZVOJOVÁ AGENTURA JIŽNÍ MORAVY za turistický produkt Morava napoleonská
Cenu převzal Libor Opluštil, zástupce ředitele Regionální rozvojová agentura jižní Moravy a Václav Božek, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje.

Speciální cena veletrhů Brno

LUHAČOVSKÉ ZÁLESÍ za turistický produkt Food Festival Resortu Luhačovice
Cenu převzala Lenka Blažková, marketingová manažerka Resortu Luhačovice.
Miloň Mlčák, který cenu za BVV předával, ocenil u tohoto produktu nejenom zajímavost nápadu, ale také jeho komplexnost.

Text: Lucie Škopková, Petr Manuel Ulrych
Foto: Petr Manuel Ulrych

Veškeré informace o tomto i předchozích ročnících soutěže najdete na www.cot.cz/vccr 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více