cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •  
Dotcomhotel Hospitality E-Commerce & Revenue Management Konference

30.1.2018  - 31.1.2018 

Dotcomhotel Hospitality E-Commerce & Revenue Management Konference

Autoklub České republiky (Praha)

Holiday World 2018

15.2.2018  - 18.2.2018 

Holiday World 2018

Průmyslový palác (Praha 7 - Bubeneč)

Veletrhy GO a REGIONTOUR představily nový koncept

Zařazeno v
Outgoing
Incoming
Města & Regiony
HORECA & MICE

12.12.2017

Sloučení veletrhů GO a REGIONTOUR pod jednu střechu, koncentrace bohatého doprovodného programu pro laickou veřejnost do pavilonu F i řada dalších novinek, to budou hlavní znaky příštího ročníku zmiňovaných veletrhů cestovního ruchu. Ten jen naplánován na 18.-21. ledna 2018.

Detaily nového konceptu veletrhů GO a REGIONTOUR byly představeny na včerejší tiskové konferenci v Praze

Návštěvnost veletrhů GO a REGIONTOUR se v posledních letech překračovala hodnotu 30 tisíc lidí, což je na tuzemské poměry slušné číslo a organizátory zdánlivě nic nenutilo ke změnám. Pravidelní návštěvníci však začínali pociťovat potřebu určitého restartu obou tradičních lednových akcí. A jelikož tuto potřebu vycítili i pořadatelé veletrhu, již nadcházející ročník veletrhů proběhne ve zcela nové koncepci, která ale pochopitelně staví na tom kvalitním, čím se obě akce léta pyšnily. „Po skončení minulého ročníku jsme dospěli k jednoznačné shodě, že se oba veletrhy musí více profilovat a oslovovat více návštěvníků z řad profesionálů i široké veřejnosti,“ konstatoval na včerejší tiskové konferenci v Praze ředitel těchto veletržních akcí Miloň Mlčák ze společnosti Veletrhy Brno. „Zásadním bodem nové koncepce byla úvaha, že se oba veletrhy musí stát nosným projektem zaměřeným na podporu domácího cestovního ruchu a incomingu a samozřejmě i příležitostí pro prezentaci možností v oblasti výjezdové turistiky. A aby byly veletrhy pro návštěvníky zajímavé, musí být komplexní,“ uvedl Mlčák. A snaha o komplexnost se podle něj zúročila v to, že díky spolupráci s profesními svazy se v lednu v Brně představí téměř všechny kraje a počet participujících cestovních kanceláří se meziročně zvýší asi o deset procent.

Změny se dotknou také rozmístění vystavovatelů na výstavišti. „Z Pavilonu P se stává v pravém slova smyslu 'komerční' pavilon. Pod jednou střechou se v něm sejdou vystavovatelé z obou souběžně probíhajících veletrhů. Pavilon F se pak poprvé v historii těchto akcí promění v pavilon festivalový – to, co si návštěvník prohlédne v Pavilonu P, si zde bude moci hned na vlastní kůži vyzkoušet,“ uvedl Mlčák. Pavilon F bude rozčleněn do několika tematických sektorů. Na 600 m2 například návštěvníci najdou sektor věnovaný dovolené na vodě, kde budou k vidění jachty a čluny, ale také se zde budou prezentovat agentury zaměřené na zprostředkování s vodou souvisejících aktivit. Podobně koncipované budou sektory věnované pěší turistice, horské turistice, lázeňství, wellness, cykloturistice apod. Návštěvníci se mohou těšit dokonce i na testovací dráhu pro lyžaře s malou sjezdovkou.

Změny doznal i mezinárodní charakter veletrhů. Organizátoři se podle Mlčáka zaměřili na posílení zahraniční účasti, a to jak z hlediska účasti vystavovatelů z řad národních turistických centrál (poprvé se například v Brně představí kubánský touristboard), tak z hlediska přeshraniční spolupráce. Organizátoři veletrhu prý rovněž jednají s agenturou CzechTourism o možnosti vrátit do Brna pro příští ročníky velký incomingový workshop. „Jsem rád, že mohu potvrdit opravdu násobnou účast slovenských vystavovatelů,“ konstatoval Miloň Mlčák a vysvětlil, že se na veletrhu bude prezentovat sedm z osmi slovenských krajů. Oproti předchozímu ročníku ale vzrostla také účast vystavovatelů z dalších zemí, např. Německa, Rakouska či Maďarska.

Záštitu veletrhům poskytla ministryně pro místní rozvoj. „Ministerstvo bude na veletrhu zastoupeno prostřednictvím společné expozice s agenturou CzechTourism. Budeme zde prezentovat soutěž Vesnice roku. Návštěvníci budou mít možnost pohovořit se zástupci hodnotitelské komise i s představiteli vítězných obcí,“ avizovala ředitelka Odboru cestovního ruchu MMR ČR Renata Králová. Ministerská podpora veletrhu je podle ní jedním z důkazů toho, jakou důležitost MMR přikládá cestovnímu ruchu. Ten je významným hospodářským odvětvím – Renata Králová připomněla, že za letošní první pololetí vygeneroval zahraniční cestovní ruch devizové příjmy ve výši 4,4 mld. eur, podíl příjmů z cestovního ruchu na exportu činil 5,8 %, na celkovém HDP se pak turismus podílel 2,8 %. Na zaměstnanosti se cestovní ruch podílí 4,5 procenta.

Nový koncept veletrhu a speciálně pak jeho odborný doprovodný program uvítal i Aleš Pangrác z agentury CzechTourism, který s povděkem kvitoval hlavně fakt, že veletrhy kladou důraz na čím dál důležitější domácí cestovní ruch.

Jak bylo řečeno, tradičně silná bude i tentokrát účast regionů. A to mimo jiné díky intenzivní spolupráci s Asociací krajů, která opět udělila záštitu veletrhu REGIONTOUR. Jak na včerejší tiskové konferenci uvedl ředitel kanceláře Asociace krajů Jan Hodovský, regiony se tentokrát v mnoha případech představí v souladu s hlavním marketingovým tématem České republiky pro rok 2018, kterým je výročí vzniku Československa. To je týká například krajů Pardubického a Královéhradeckého, jež ve své společné expozici upozorní na své prvorepublikové architektonické skvosty. Stánek bude koncipován jako dobová kavárna. K výročí vzniku samostatného státu se svými expozicemi přihlásí také kraje Plzeňský nebo Jihomoravský. Rovněž stánek města Brna bude pojat v prvorepublikovém kavárenském duchu, jak na tiskové konferenci řekl zástupce moravské metropole Ivo Bednář. Všechny kraje ale samozřejmě svými expozicemi poukážou i na svá specifika.

Atraktivní by měl být pro návštěvníky i doprovodný program. Ten, který je určen profesionálům, bude sestaven z několika odborných panelů, které tematicky reagují na aktuální dění v oboru. Účastníci se tak mohou těšit na diskuze věnované problematice GDPR, EET, vzdělávání, kategorizaci organizací destinačního managementu či možnosti využití moderních technologií v cestovním ruchu. Aktualizovaný přehled odborného doprovodného programu najdete na následujícím odkazu na webových stránkách BVV. I pro tento ročník veletrhů byl zachován formát doprovodného programu na pódiích umístěných u expozic cestovních kanceláří. Ve spolupráci s ACK ČR a AČCKA zde opět proběhne série přednášek a prezentací cestovních kanceláří a národních turistických centrál. To včera potvrdili předseda ACK ČR Vladimír Dolejš i výkonná ředitelka AČCKA Tereza Picková. V těchto dnech také organizátoři dokončují program, který se odehraje na centrálním pódiu. Podle Miloně Mlčáka půjde o výběr toho nejlepšího, co se bude v rámci doprovodného programu veletrhů dít. Vlastní programové podium bude mít i Pavilon F.

Tradiční součástí doprovodného programu veletrhů jsou cestovatelský festival GO Kamera a festival krajových specialit a regionálních potravin REGFOODFEST. Chybět nebudou ani na aktuálních ročnících. Vyznavači gastronomie se mohou těšit i na 24. ročník mezinárodní soutěže Gastro Junior Brno – Bidvest Cup, přednášky o exotické gastronomii i ochutnávky produktů extrémní gastronomie. Samozřejmou součástí doprovodného programu veletrhů je už několik let vyhlašování výsledků Velké ceny cestovního ruchu. Autoři nejlepších kampaní, produktů a dalších počinů z oblasti cestovního ruchu převezmou svá ocenění tradičně na závěr prvního veletržního dne na pódiu v Pavilonu P.

Foto: -pmu-