Veletrhy evropského střihu

Veletrhy GO a REGIONTOUR, které se uskuteční od 13. do 16. ledna 2005, budou přehlídkou dokonale mapující stav cestovního ruchu nejen u nás, ale prakticky v celém středoevropském regionu.

Posledního ročníku veletrhů se zúčastnilo více než 1000 vystavovatelů (cestovních kanceláří, hotelů, kraje ČR, města, zahraniční regiony, úřady pro cestovní ruch a další subjekty působící v cestovním ruchu). Zastoupeno zde bylo 26 zemí světa a právě zájem zahraničí se zvyšuje. Na veletrhu REGIONTOUR vzrostl počet zahraničních firem meziročně o více než 40 %. Podobně roste i zájem zahraničních návštěvníků, kteří se zajímají o turistické možnosti v ČR. Je to pochopitelné, když uvážíme, že téměř 80 % území České republiky lze využít pro rekreační účely. Právě na podporu propagace turistických možností ČR v zahraničí a zkvalitnění nabídky jednotlivých regionů připravují veletrhy GO a REGIONTOUR 2005 opět speciální akce: kontraktačně-informační workshop MEETING POINT a soutěž turistických produktů GRAND PRIX REGIONTOUR.

MEETING POINT = více zahraničních turistů v regionech

Zahraniční turisté nepřijedou do regionů sami od sebe, musí mít důvod, informace, tj. musí vědět, co daný region nabízí. Nejlepší způsob, jak oslovit koncové turisty, je přesvědčit zahraniční touroperátory, aby do daného regionu organizovali zájezdy. Taková je základní myšlenka kontraktačně-informačního workshopu MEETING POINT, který se již potřetí uskuteční v rámci veletrhů GO a REGIONTOUR.

Workshop probíhá formou krátkých obchodních jednání s přesným harmonogramem. Minulého ročníku se zúčastnila historicky nejpočetnější skupina touroperátorů a odborných novinářů z 12 zemí a řada z nich odjížděla z Brna s konkrétními programy pro skupinové zájezdy nebo individuální turisty.

Výběr pozvaných touroperátorů z hlediska zemí a zaměření určují čeští vystavovatelé podle své vlastní nabídky. Pro rok 2005 mají například kraje i cestovní kanceláře největší zájem o touroperátory z Německa, Polska, Beneluxu, Rakouska, Itálie, Ruska a Slovenska. Objevují se však i další země – Španělsko, Francie, Skandinávie, Chorvatsko, Velká Británie a další. Nabízet se jim bude venkovská turistika, lázeňství a wellness pobyty, cykloturistika, hippoturistika, kulturní turistika, pivovarnictví, kongresová turistika, historická vojenská opevnění a další.

MEETING POINT je oficiální součástí programu veletrhů GO a REGIONTOUR a jedná se o mimořádnou „nadstandardní“ službu vystavovatelům. Veškeré náklady související s pozváním a pobytem zahraničních touroperátorů i v roce 2004 hradila a. s. Veletrhy Brno jako příspěvek veletrhů k rozvoji cestovního ruchu v České republice.

Turistické produkty zvyšují atraktivitu regionů

Cílem soutěže GRAND PRIX REGIONTOUR je iniciovat tvorbu turistických produktů v regionech ČR a zvyšovat atraktivitu regionů pro české i zahraniční turisty. Základem vzniku takové nabídky jsou turistické regiony, tedy oblasti, pro něž je typický určitý druh turistiky. Právě na jedinečnosti daného regionu je založena podstata turistických produktů – programů využívajících veškeré přednosti regionů a zaměřených na poznávání jejich specifik. Turistické regiony nejsou totožné s územně správním členěním státu, tedy s kraji, a také jejich hranice nejsou striktně vymezeny. Příkladem mohou být Šumava, Krušné hory, Beskydy apod. Česká republika je rozdělena na 15 turistických regionů, z nichž každý má svého koordinátora cestovního ruchu, který by se měl podílet na vzniku konkrétních turistických produktů.

Soutěž o nejlepší turistické produkty GRAND PRIX REGIONTOUR 2005 se uskuteční podruhé. Při své premiéře hodnotila komise složená z předních odborníků a obchodníků v cestovním ruchu 30 přihlášených produktů a sedm z nich ocenila. Porota hodnotí především propracovanost nabídky, atraktivitu a originálnost nápadu, cenu produktu a další aspekty. Výhodou prezentace turistických produktů v rámci veletrhů GO a REGIONTOUR je přítomnost zahraničních touroperátorů, kterým je možné v rámci akce MEETING POINT tento hotový produkt nabízet k okamžitému využití.

Slovensko bere veletrhy útokem

V minulých letech stoupal na veletrzích GO a REGIONTOUR počet vystavovatelů i návštěvníků ze Slovenska. Důvodem je jednak zájem o české turisty, ale také možnost oslovit na těchto veletrzích řadu zahraničních obchodníků a rozšířit své kontakty také v jiných zemích. Na GO a REGIONTOUR 2005 je už nyní avizována účast 150 slovenských vystavovatelů a je jasné, že nezůstane jen u tohoto počtu.

Mezi tradičními vystavovateli nebude chybět Združenie podnikateľov cestovného ruchu regionu Spiš s nabídkou turistických možností ve Slovenském ráji v čele s Dobšínskou ľadovou jaskyňou, turisty oblíbenou tiesňavou Kyseľ, 16 kilometrů dlouhým kaňonem Prielom Hornádu a dalšími atrakcemi. Poprvé samostatně se naopak představí Košický samosprávný kraj. Ten bude turisty lákat především do rekreačně-sportovního střediska Jahodná v prostředí Slovenského rudohoří.

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více