cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Czech Travel Market 2017

25.10.2017  - 26.10.2017 

Czech Travel Market 2017

PVA Expo Praha Letňany (Praha)

Fórum cestovního ruchu 2017

15.11.2017  - 16.11.2017 

Fórum cestovního ruchu 2017

Wellness & Congress Hotel Dvořák Tábor (Tábor)

GO a Regiontour 2018

18.1.2018  - 21.1.2018 

GO a Regiontour 2018

Veletrhy Brno (Brno)

Polští turisté mají stále větší zájem o české regiony

Zařazeno v
Incoming
Města & Regiony

4.10.2017

Statistické údaje za první pololetí letošního roku ukazují, že Česká republika je u polských turistů stále oblíbenější. Největší nárůst v počtu turistů zaznamenaly kraje Královehradecký, Liberecký a Jihomoravský.

Statistické údaje za první pololetí letošního roku ukazují, že Česká republika je u polských turistů stále oblíbenější.

„Nárůst příjezdu polských turistů mě těší. Naše usilovná práce na propagaci České republiky v Polsku se vyplatila. Zároveň tomu jistě napomohl i program přeshraniční spolupráce Ministerstva pro místní rozvoj Interreg V-A Česká republika – Polsko, který systematicky pracuje na sbližování našich národů,“ řekla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Největší počet těchto turistů byl zaznamenán za prvním pololetí v Jihomoravském kraji. Ten navštívilo téměř 43 tisíc turistů, tedy o 14 procent více než ve stejném období minulého roku. V Královehradeckém kraji to pak bylo téměř 38 tisíc turistů, což činí 23procentní nárůst v tomto regionu. Do Libereckého kraje přijelo necelých 22 tisíc turistů, tedy o 39 procent více než ve stejném období loňského roku.

„Zahraniční zastoupení při své činnosti významně spolupracuje s regionálními centrálami, které jsou vůdčími hráči v propagaci novinek a toho nejlepšího z daných regionů,“ uvedla ředitelka zahraničního zastoupení v Polsku Ivana Bílková. V letošním roce zahraniční zastoupení spolupracovalo především s Centrálou cestovního ruchu východní Moravy, jižní Moravy, středních Čech a Krajským úřadem Ústeckého kraje.

Oblíbenou formou propagace regionů jsou press a fam tripy, které seznamují novináře a zástupce cestovních kanceláří s vybranými lokacemi. Například při zářijovém fam tripu byl touroperátorům představen Jihomoravský kraj ve spolupráci s Centrálou cestovního ruchu Jižní Moravy. Novináři navštívili Lednicko-Valtický areál, Salon vín ve Valticích, Brno, Zámecké vinařství Bzenec, prohlédli si město Mikulov. V programu nechyběla ani tradiční cimbálová muzika, nebo třeba cykloprojížďka.

Témata press a fam tripů reagují na rozvíjející se trend enoturistiky, tedy turistiky za vínem a agroturistiky po České republice. Například na říjen je plánovaný press trip zaměřený na agroturistiku a gastronomii na Valašsku.

„Doufáme, že trend růstu návštěvníků v regionech bude nadále pokračovat a turisté tak objeví i skryté krásy České republiky,“ dodala Ivana Bílková.

Foto: CzechTourism