cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •  
Dotcomhotel Hospitality E-Commerce & Revenue Management Konference

30.1.2018  - 31.1.2018 

Dotcomhotel Hospitality E-Commerce & Revenue Management Konference

Autoklub České republiky (Praha)

Holiday World 2018

15.2.2018  - 18.2.2018 

Holiday World 2018

Průmyslový palác (Praha 7 - Bubeneč)

V Českých Budějovicích vznikne nové molo pro turistické lodě

Zařazeno v
Incoming
Města & Regiony

5.1.2018

V Českých Budějovicích vznikne letos u slepého ramene Malše nové molo pro turistické lodě. Rozšíří se nabídka lodí a prodlouží čas večerní plavby, o kterou byl v loňské první sezoně největší zájem. Půjde o investici do milionu korun. Loni přilákaly plavby v Českých Budějovicích asi 400 turistů.

V Českých Budějovicích vznikne letos u slepého ramene Malše nové molo pro turistické lodě

Loňská sezona začala v červenci, trvala 68 dní. Zaujaly plavby ze slepého ramene Malše. Nejvíc lidí se svezlo večer, jezdilo se ale jen po dohodě. „Je zájem o večerní vyjížďky po vodě, proto prodloužíme čas na večerní plavbu. Molo bylo provizorní, ani loď nebyla taková, jakou bychom si představovali, nebyla loď pro rodinu. Na tuto sezonu plánujeme pohodlnější molo a lepší, větší loď," řekla manažerka projektu Stezka řeky Vltavy Michaela Jirásková. V půjčovně budou i paddleboardy. Dobré molo stojí dle Jiráskové 300 tisíc korun, loď půl milionu.

Investice se chystají i v Týně nad Vltavou. V plánech je stavba kapitanátu, záměr rozšířit přístaviště včetně nového mola a vylepšit je, aby sloužilo i největším výletním lodím. Loni jezdila poprvé linka mezi Týnem a Hlubokou nad Vltavou, svezla 500 až 600 lidí. Náklady na vývaziště lodí odhadl na 20 milionů, na kapitanát kolem čtyř až pěti milionů korun. „Loni to byl pilotní projekt, jestli o linku mezi Týnem a Hlubokou bude vůbec zájem. Zvažujeme, že rozšíříme nabídku našich vyhlídkových plaveb na Hlubokou o další den,“ řekl vedoucí InfoPointu v Týně David Machart. Loni se jezdilo jednou týdně, letos by se mělo jezdit dvakrát, přibude jeden víkendový den.

Město má architektonickou studii, kterou projedná s obyvateli. Starosta Týna nad Vltavou Milan Šnorek řekl, že záměr je třeba prosadit na Ředitelství vodních cest a ministerstvu dopravy. „Chceme rozšířit molo a vybudovat zázemí na parkovišti pod kostelem, které by sloužilo jak pro turisty od vody, tak pro turisty od cyklostezky. Byly by tam sprchy, záchody, občerstvení. A jsou tu soukromé investorské záměry vystavět vedle bývalých Benešových mlýnů servisní centrum a marinu,“ dodal.

Na plavební trase Stezka řeky Vltavy je možné se plavit z centra Českých Budějovic od Lannovy loděnice přes Hlubokou do Týna nad Vltavou a dále při odbočce proti proudu Lužnice do Kolodějí nad Lužnicí s nově opraveným zámkem. Poslední dokončená plavební komora na Vltavě v Hněvkovicích umožňuje plavbu po téměř 100 kilometrů dlouhé vodní cestě z Budějovic na Orlík. Stavba hněvkovické propusti a úpravy řeky v okolí stály 470 milionů.

Foto: Stezka řeky Vltavy