cestovni-ruch.cziCOT.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Turistické centrály na jedné lodi

Zařazeno v
Outgoing
Incoming

12.10.2020

V sídle agentury CzechTourism se ve čtvrtek 8. října sešli představitelé několika tuzemských zastoupení zahraničních centrál cestovního ruchu, aby si vyměnili aktuální zkušenosti a prodiskutovali možnosti vzájemné spolupráce. 

Zástupci několika zahraničních turistických centrál činných na českém trhu diskutovali o možnostech vzájemné spolupráce

Pozvání ředitele agentury CzechTourism k zmiňovanému setkání přijali zástupci tuzemských kanceláří turistických centrál Rakouska, Švýcarska, Tuniska, Thajska, Francie a také společností Travel Advance a Travel Marketing International - TMI reprezentujících na českém trhu několik dalších světových destinací. Během neformální debaty si vyměnili informace o tom, jaké marketingové aktivity jejich úřady vyvíjely v uplynulých měsících a jaké chystají do budoucna. Příliš nepřekvapí informace, že většina těchto aktivit se přesunula do on-line prostoru, účast na veletrzích a dalších dříve tradičních akcích budou touristboardy zvažovat mnohem obezřetněji než v minulosti. 

Největší část debaty se ale týkala možností vzájemné spolupráce. Jistě, jednotlivé destinace si konkurují, na druhou stranu se často potýkají s podobnými problémy a spolupráce může jejich turistické centrály posouvat kupředu. Potřeba takové kooperace naplno vyvstává právě  v této době, kdy byl cestovní ruch celosvětově utlumen.  „Všechny naše země jsou krásné a my bychom měli společně pracovat na tom, aby lidé neztratili důvěru v cestovní ruch,“ zaznělo mimo jiné. Účastníci setkání se dohodli na vytvoření sdíleného kalendáře, který jim umožní lepší plánování tiskových konferencí, workshopů a dalších akcí. Bylo rovněž dohodnuto, že na budoucí podobná setkání, která by se měla konat v ideálním případě čtyřikrát ročně, budou zváni i zástupci leteckých společností a profesních svazů sdružujících cestovní kanceláře a agentury – umožní to rychlejší a efektivnější výměnu informací mezi všemi zainteresovanými stranami. Účastníci dále diskutovali možnost uspořádání společné akce pro prezentaci jimi zastupovaných destinací, otázku společného zadání průzkumu spotřebního chování českých turistů apod. Řeč přišla i na případnou možnost institucionalizace takovéto spolupráce, na potřebě vzniku společné instituce (v zahraničí známé např. jako ANTOR), která by případně mohla vyvíjet i politický tlak, se ale přítomní neshodli.  

Foto: -pmu-