cestovni-ruch.cziCOT.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  •  
Fórum cestovního ruchu 2019

28.11.2019  - 29.11.2019 

Fórum cestovního ruchu 2019

Courtyard by Marriott Brno (Brno)

Holiday World 2020

13.2.2020  - 16.2.2020 

Holiday World 2020

PVA Expo Praha Letňany (Praha)

Travelport Czech Republic oslavil 20. výročí

Zařazeno v
Outgoing
Incoming
HORECA & MICE

8.11.2019

Jednatel Travelport Czech Republic Bohuslav Šantrůček

V neděli 17. listopadu si připomeneme nejen výročí Sametové revoluce, ale také 20 let od vzniku tuzemského zastoupení společnosti Travelport. Oficiální oslavy tohoto druhého jubilea ovšem proběhly již v úterý 5. listopadu – konkrétně formou workshopu se zajímavými řečníky a galavečeře v prostorách Lobkowiczkého paláce na Pražském hradě.

Slavit formou odborné debaty je v Travelportu  zvykem – letošní setkání bylo již třetím svého druhu v historii tuzemského zastoupení. Bylo však do značné míry výjimečné, a to nejen onou číslovkou, která stála na pozvánce, ale také lokací či hosty, kteří vystoupili v rámci odborného workshopu.

Tomáš Sedláček sklidil zasloužené ovace

Prvním řečníkem, kterého jednatel Travelport Czech Republic Bohuslav Šantrůček uvedl, byl známý ekonom, publicista a pedagog Tomáš Sedláček. Ten potvrdil svoji pověst skvělého (byť někdy možná trochu nekonformního) řečníka a vystoupil s pro někoho nečekaně filozofickým zamyšlením nad cestou lidstva. Prakticky od velkého třesku až do současnosti, resp. s výhledem do budoucnosti. S ohledem na to, že šlo o oslavy technologické firmy, zamýšlel se Sedláček nad tím, jak nové technologie lidem čím dál více (resp. čím dál rychleji) otevírají dveře do abstraktního (duchovního) světa. Jakožto ekonom pak Sedláček přednášel o virtualizaci ekonomiky a rozvíjel mimo jiné myšlenku o tom, že již relativně brzy (v horizontu 80-100 let) se světová civilizace posune na novou úroveň, kdy se bude schopna globálně organizovat. „Snad se naše děti dočkají doby, kdy politici budou uvažovat v globálních termínech,“ doufal Sedláček. Každopádně již dnes je podle něj svět etičtější než dřív. V diskuzi s účastníky workshopu pak Tomáš Sedláček odpovídal na řadu dotazů (mj. na to, jak v dnešním světě vychovávat děti) a krom jiného se podělil o svůj názor na to, za jakých podmínek může naše civilizace překonat současné hrozby týkající se udržitelnosti: „Cestou do budoucna je podle mne materiální minimalismus kombinovaný s opulentním virtuálním světem.“

Aleksandra Tomaszewska přivezla na workshop informace o novinkách Travelportu

Workshop neměl být produktovým školením Travelportu, na druhou stranu je logické, že se pořádající firma s účastníky podělila o to, na čem aktuálně pracuje. S porcí novinek přijeli do Prahy představitelé mateřské společnosti z Londýna. Aleksandra Tomaszewska, Senior Commercial Manager, provedla účastníky ve zkratce technologickými trendy posledních dvaceti let a ukázala, že čím dál víc se tento svět přesouvá do oblasti mobilních zařízení a jimi využívaných techhnologií. Na mobilech je současná civilizace v pravém smyslu závislá a technologické firmy typu Travelportu se této situaci musí přizpůsobit. V konkrétní rovině se Tomaszewska věnovala třem hlavním oblastem – vyhledávání, vlastnímu cestování a palubnímu prodeji.

Pokud jde o vyhledávání, to podle Tomaszewské končí. Alespoň v podobě, v jaké ho známe dnes – trendem jsou hlasové vyhledávání (v příštím roce má mít cca 50% podíl) či vyhledávání pomocí obrázků, záznamů v kalendáři apod. Vyhledávání je dnes kombinováno se strojovým učením, technologie zohledňují data z předchozích objednávek a vzorců chování uživatele. Co se týká vlastního cestování, zaměřila Tomaszewska pozornost účastníků například na využití rozšířené reality na letištích – umožňuje předkládat pasažérům personalizované nabídky a výrazně tak zvyšuje efektivitu marketingových aktivit. Tomaszewska rovněž upozornila na to, že dnes lidé použijí až 16 různých mobilních aplikací během jedné cesty, snahou je proto spojit je na základě různých platforem a zjednodušit tak uživatelům situaci. Řeč byla také o tom, jak technologie zvyšují efektivitu palubního prodeje, konkrétně o řešení Pair & Pay. V závěru této přednášky pak zazněly informace o globálním průzkumu Digital Traveler Research, díky kterému Travelport lépe pozná preference cestujících, jejich obavy, používané aplikace apod., a bude tak moc ještě lépe zacílit svá technologická řešení.

O tom, jak se Travel postavil k problematice NDC, informoval Mike Rock

S prezentací na aktuální (a globálně velmi diskutované) téma NDC pak vystoupil evropský ředitel Travelportu pro vztahy s leteckými partnery Mike Rock. Připomeňme, že NDC představuje nová pravidla pro prodej letenek – toto schéma přesouvá odpovědnost za tvorbu nabídky přímo na dopravce a umožní jim personalizaci letenek dle požadavků jednotlivých cestujících. Mike Rock vysvětlil, jaké výhody NDC dopravcům přináší (mj. možnost dynamické práce s cenou) a co bude zavedení tohoto schématu znamenat pro trh a pro globální distribuční systémy. Potvrdil to, co zaznělo už na stránkách zářijového vydání COT – Celý o turismu, a sice, že NDC je pro Travelport naprostou prioritou a ukázal, jak firma toto schéma zohlednila ve své multi-content strategii, díky které má být obsah použitelný všemi uživateli. Aktuálně je Travelport přes API NDC napojen na pět aerolinií, do konce roku má přibýt sedm dopravců. Příští rok se počítá s masivnějším rozvojem, neboť na NDC začnou přecházet i další dopravci. Rock vysvětlil, že úspěch v této oblasti je přímo závislý na ochotě všech zainteresovaných partnerů ke spolupráci.

Tři úhly pohledu na Google nabídla Taťána Le Moigne

Posledním řečníkem workshopu byla ředitelka tuzemského zastoupení Google Taťána Le Moigne. Díky ní se posluchači mohli na tohoto technologického giganta podívat ze tří různých úhlů – prostřednictvím jeho firemní kultury, skrz aktuální trendy a také přes tvrdá data.

Co se týká kultury, řeč byla zejména o inovacích, u kterých je hlavním kritériem užitečnost. Google v tomto ohledu používá tzv. test zubního kartáčku – rozvíjet bude pouze ty technologie, u kterých je předpoklad, že je budou uživatelé používat alespoň dvakrát denně (jako zubní kartáček). Zaznělo také, jak je pro rozvoj firmy důležité už na samém počátku správně formulovat vizi. Taťána Le Moigne rovněž představila hodnoty, které Google jako firma vyznává, informovala o tom, že základem jsou zaměstnanci, kteří na sobě musí neustále pracovat atd.

V technologicky zaměřené pasáži mj. zaznělo, že technologie v dnešním pojetí končí – jejich budoucí podoba souvisí s masivním používáním umělé inteligence a strojového učení. Účastníci se mohli seznámit s některými technologickými řešeními, na kterých Google v posledních letech pracuje (balóny šířící signál pro používání internetu, samořiditelná auta apod.).

Když byla řeč o trendech, navázala Le Moigne fakticky na vystoupení Aleksandry Tomaszewské – i ona hovořila o tom, že vše se dnes točí kolem mobilních zařízení a on-line aplikací. Veškeré procesy se neustále zrychlují (víc jak polovina lidí například opustí web, který se jim nenačte do tří sekund) a globálními trendy jsou strojové učení, ukládání dat do cloudu, rozpoznávání hlasu a znaků a zejména pak asistence.

V závěru přednášky pak ředitelka tuzemského zastoupení Googlu probrala demografické změny, které ovlivňují svět technologií. Hovořila tedy zejména o mileniálech, kteří hrají v této sféře čím dál větší roli a jejichž specifikům se vše přizpůsobuje. I Taťána Le Moigne na závěr své přednášky odpovídala na řadu dotazů, které se týkaly jak přímo její firmy, tak obecných technologických trendů, bezpečnosti používání internetu atp.

Prezentaci Travelportu obstarali (zleva) Ctibor Pilnaj, Bohuslav Šantrůček a Jiří Kožíšek Mezi gratulanty byla i Tereza Maxová

 Druhá část oslavy dvacátého výročí vzniku Travelport Czech Republic dostala podobu galavečeře, v jejímž úvodu Bohuslav Šantrůček se svými kolegy Jiřím Kožíškem a Ctiborem Pilnajem připomněli historii firmy a její hlavní milníky, seznámili hosty s týmem společnosti a s tím, jak se její podnikání úspěšně rozvíjí a expanduje na světové trhy. Nemluvilo se ale zdaleka jen o byznysu, nýbrž třeba i o tom, jak Travelport dlouhodobě podporuje Nadaci Terezy Maxové dětem. Její zakladatelka ostatně patřila k váženým hostům večera. V jeho závěru si mohli hosté prohlédnout soukromou uměleckou sbírku roudnické větve rodu Lobkowiczů.

 Foto: -pmu-

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor časopisu COT a portálu iCOT.cz
[javascript protected email address]