cestovni-ruch.cziCOT.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
COTakhle snídani na téma Je nutné turismus podporovat?

12.9.2019 9:00 - 11:00

COTakhle snídani na téma Je nutné turismus podporovat?

Hospodářská komora České republiky (Praha)

Tourfilm 2019

4.10.2019  - 5.10.2019 

Tourfilm 2019

Karlovy Vary

Czech Travel Market 2019

30.10.2019 

31.10.2019 

Czech Travel Market 2019

PVA Expo Praha Letňany (Praha)

S Janem Kuželem o trendech v cestování do USA

Zařazeno v
Outgoing

8.3.2017

V březnovém vydání COT jsme přinesli rozhovor s Janem Kuželem, majitelem cestovní kanceláře Profi Trips. Řeč byla především o poradenství, které tato cestovka poskytuje zájemcům o individuální cesty do USA. V pokračování interview na následujících řádcích se věnujeme vybraným trendům v oblasti výjezdového turismu do USA, mimo jiné i problematice daní, příplatků a tax, s kterými musejí návštěvníci této destinace počítat.

Jan Kužel, majitel CK Profi TripsV čem je hlavní rozdíl v nákupu turistických služeb v Evropě a v USA ?
Hlavní rozdíl je v tom, že v USA se všichni dodavatelé snaží navýšit cenu své služby o různé příplatky, které při první cenové nabídce nejsou vidět. Tak třeba při rezervaci hotelů u nás musíme dát klientům konečnou cenu, zatímco v USA se dodavatelé služeb maximálně snaží o to, aby cenu navýšili o spoustu dalších poplatků, nejlépe splatných až při ubytování. Typickým příkladem je tzv. „Resort Fee“ , které se v USA sice objevilo už před spoustou let, ale pouze u některých hotelů na Miami Beach. V posledních dvou letech si ho k cenám začala účtovat většina hotelů. Znamená to, že klient na místě při ubytování zaplatí další poplatek, který třeba u hotelů v Las Vegas činí něco kolem 30 dolarů na pokoj a den.  Navíc hotel tyto poplatky může dále měnit bez jakéhokoliv upozornění klienta.  Je to způsob, jak si hotely vydělají dost peněz navíc a americká legislativa tato navýšení ceny pro klienty neošetřuje.


Jak to řešíte ? 
U skupinových rezervací máme smlouvy, které tyto dodatečné poplatky zahrnují, u individuálních rezervací jasně oznámíme klientovi, kolik činí poplatek na místě a vyžádáme si jeho souhlas. Různé příplatky, taxy a daně, splatné nejlépe až na místě, jsou faktem, s kterým musíte v USA počítat. Jako evropský touroperátor nabízíme třeba pronájmy automobilů, které už tyto všechny poplatky zahrnují. Klient tedy ví, že na místě nemusí nic dalšího doplácet. Pokud si rezervuje pronájem automobilu přímo v USA, tak minimálně 50 procent ceny tvoří na místě povinné poplatky. A další volitelné příplatky mu naúčtují, protože z nich má personál půjčovny provizi. Profi Trips nabízí třeba výpůjčky u půjčovny Alamo Rent a Car, kde jsou taxy nejen v ceně, ale i na místě si můžete vytisknout smlouvu u kiosku a s živým agentem se setkáte až při převzetí auta na parkovišti.

Jak se v USA mění ceny turistických služeb v porovnání s minulou sezónou?
Celá Kalifornie je doslova přeplněna asijskými turisty. To poměrně dramaticky zvyšuje ceny ubytování, které se v San Franciscu v průměru za poslední tři roky zvedly o více než 100 procent. O něco méně je to v Los Angeles. Z jihovýchodu USA zvýšil ceny nejvíce Nashville, zatímco New York si pouze udržuje svoje stále vysoké ceny. Naproti tomu ceny pronájmu automobilů, letenek nebo i vstupenek na různá představení a sportovní akce zůstávají na stejné úrovni. Jinak samozřejmě všechny ceny pro nás ovlivňuje kurz koruny vůči dolaru, který, jak je známo, se ČNB snaží už několik let podhodnocovat. Tím se cesty pro Čechy zdražily o třetinu, což je nepříjemně vysoké číslo. Kdybychom už dávno zavedli euro, tyto podivné čachry by odpadly a žili bychom ve stabilním kurzovém prostředí s výkyvy maximálně několika procent. Ale o ně asi jde především, takže musíme počítat s touto realitou.

O která místa v USA je největší zájem?
Profi Trips je velmi úzce zaměřená cestovní kancelář, jejímž hlavním programem jsou cesty pro zájmové a profesní skupiny. Takže tato nabídka moc nereflektuje obecné trendy cest v USA. Tradiční kongresová města jsou New York, New Orleans, Las Vegas a Miami. V San Franciscu teď bude s kongresy dvouletá pauza, protože se rekonstruuje Moscon Center. 

Je zájem o nákupy?
Nákupy tvoří tradiční oblíbenou součást každého zájezdu, na kterou se lidé těší. V USA se navíc stále dá ušetřit na nákupech značkového oblečení, to je typ nákupů, které jsou nejběžnější. Nejlépe se nakupuje v různých outletových centrech. Tady jsou nejvýhodnější místa floridské Orlando a Las Vegas, případně stát New Jersey, kde se navíc neplatí při nákupu oblečení taxy. Velmi populární jsou vánoční nákupy v New Yorku, kdy mohou k plným taškám turisté navíc zažít ještě nádhernou vánoční atmosféru.

Jak vidíte trend cestování do USA do budoucna? 
Určitě jsou stále významnější individuální cesty a individualizace i v případě skupinových zájezdů. Jedná se o party lidí, kteří spolu tráví rádi a opakovaně dny volna, ale nechtějí se společně účastnit běžného zájezdu, protože mají své profesní nebo zájmové preference. Právě tyto skupiny jsou nastupujícím trendem v cestování a pro ně Profi Trips - v řadě případů každoročně - připravuje individuální cesty do různých destinací, laděné přesně podle jejich nálady a požadavků. 

Foto: CK Profi Trips