cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
Tourism X Games 2017

8.9.2017  - 9.9.2017 

Tourism X Games 2017

Sportlife centrum (Rumburk)

COTakhle snídani na téma Přínosy kongresového průmyslu?

13.9.2017 9:00 - 11:00

COTakhle snídani na téma Přínosy kongresového průmyslu?

Prague Boats, s.r.o. (Praha)

Tourfilm 2017 - 50. mezinárodní festival filmů s cestovatelskou tematikou

6.10.2017  - 7.10.2017 

Tourfilm 2017 - 50. mezinárodní festival filmů s cestovatelskou tematikou

Grandhotel Ambassador Národní dům (Karlovy Vary)

Czech Travel Market 2017

25.10.2017  - 26.10.2017 

Czech Travel Market 2017

PVA Expo Praha Letňany (Praha)

Fórum cestovního ruchu 2017

15.11.2017  - 16.11.2017 

Fórum cestovního ruchu 2017

Wellness & Congress Hotel Dvořák Tábor (Tábor)

Restauratéři v Praze budou moci žádat o zahrádky elektronicky

Zařazeno v
Města & Regiony
HORECA & MICE

11.8.2017

Pražští restauratéři by mohli o opětovné povolení provozu předzahrádky či změnu doby jejího provozu žádat elektronicky. Pilotní projekt by měl fungovat nejdříve na území Prahy 1. Vyplývá to z materiálu, který mají příští týden projednat pražští radní. Systém by mohl být v případě schválení spuštěn během dvou až tří měsíců. V první městské části je 333 restaurací, které provozují zahrádky.

zobrazovaný popis

Nový systém by měl usnadnit proces žádání pro restauratéry, ale rovněž ulehčit úředníkům. Při současném systému musí podnikatelé na úřad celkem čtyřikrát. V budoucnu by si šli vyzvednout jen originální výtisk povolení.

Rozvoj elektronického vyřízení by měl mít několik fází. V té první má být digitálně možné zařídit opakované povolení zahrádky ve stejném rozsahu a stejných podmínek. Stejně tak půjde vyřídit změnu provozní doby. Žádost o rozšíření plochy zahrádky či žádost o zřízení nové v této fázi možné nebude.

Každý podnikatel bude mít jeden unikátní přístup do systému, kde uvidí svou smlouvu. Pokud ji bude chtít například obnovit na další rok, najde svou původní žádost a klikne na tlačítko Opětovně zažádat. „Do žádosti se načtou kompletní údaje z minulého roku, žadatel pouze provede kontrolu a během pár minut žádost podá. Do příloh se automaticky uloží všechny relevantní dokumenty, které už byly prvotně digitalizovány,“ píše se v dokumentu.

Další úřední úkony se vyřídí elektronicky. V případě schválení žádosti pak úředníci vydají konečné rozhodnutí a žadateli pošlou e-mail. Podnikatel si pak na úřad dojde dokument pouze vyzvednout. „Toto je jediný krok, kdy bude muset žadatel fyzicky na úřad,“ píše se v materiálu.

Zavedení systému bude předcházet digitalizace nynějších dokumentů. Tu provede radnice Prahy 1 nebo magistrát. V dokumentech bude muset být například název firmy a její IČO a sídlo, kontaktní e-mailová adresa nebo velikost zahrádky v metrech čtverečních a doba nájemní smlouvy.

Zavedení systému by mělo podle materiálu trvat dva až tři měsíce od chvíle, kdy jej vedení města schválí. Pokud se v pilotním projektu osvědčí, měl by začít fungovat ve zbytku města.

Foto: Shutterstock.com