Projít si České Budějovice na Instagramu i naživo

České Budějovice mají instagramovou stezku, jejímž cílem je ukázat fotogenická místa ve města, která stojí za návštěvu. Nechce odhalovat pouze klasická turistická místa, ale i širší okolí centra. Má tak dávat návštěvníkům důvod zdržet se v krajském městě a vytvořit si program na základě „sbírání“ fotografií a pochlubit se s nimi na sociálních sítích.

České Budějovice mají instagramovou stezku, jejímž cílem je ukázat fotogenická místa ve města, která stojí za návštěvu

Právě sociální síť Instagram, od které je název projektu odvozen, je hlavním komunikačním kanálem. „Instagram je momentálně jedním z nejdůležitějších míst pro inspiraci při cestování. Proto jsme chtěli lidem ukázat, jak to u nás vypadá nejen na náměstí a na jaká místa se při výletě mohou lidé vydat,“ uvedl předseda spolku České Budějovice Matyáš Hric, který stezku realizoval.

Stezka by se měla šířit hlavně organicky, mezi lidmi, doporučením a sdílením reálných návštěvníků. Zároveň by ale měla přibývat nová místa podle tipů zúčastněných. Instastezka vznikla za podpory Jihočeského kraje. „Spojili jsme se s destinační společností, která koordinuje podobné aktivity na tomto území a vybrali jsme několik šikovných instagramerů, které jsme oslovili, zda by nám nezachytili město jejich pohledem,“ upřesnil Hric.

V rámci první vlny, která obsahuje 10 fotografií, lze vidět tvorbu např. Jana Krejčího (@screechcz), Filipa Vaňka (@filip_vanek), Matěje Krejzy (@metjukrejza) nebo Zuzany Reifové (@zana.rei).

Na aktivitě instagramové stezky v Českých Budějovicích spolupracovala i turistická oblast Budějovicko, která podobnou iniciativu vítá a pomáhá s dalším rozšiřováním. „Budějovická stezka navazuje na Hlubockou, čímž se nám postupně pokrývá území naší turistické oblasti podobným produktem. Do budoucna bychom rádi zapojili i další spolky k vytvoření tipů na fotogenická místa po celém území,“ doplnil Tomáš Polanský za destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko.

„Potřebujeme být vidět a být dohledatelní. A to přesně ve chvíli, kdy lidé hledají inspiraci na cestování a narazí na fotografie z naší destinace, které je v nejlepším případě zaujmou a naše město si přidají do itineráře svých výletů a dovolených. Taková vizuální pozvánka od vrstevníků, od lidí se stejnými zájmy nebo dokonce od známých osobností, je podle nás nyní tou nejúčinnější pozvánkou,“ vysvětlil význam spolupráce Polanský.

Foto: Zuzana Reifová / Spolek České Budějovice 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více