cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Přivedou ambasadoři turisty do regionů?

Zařazeno v
Incoming
Města & Regiony

18.10.2017

 

Do propagace České republiky jako turistické destinace se zapojí známé osobnosti. Součástí projektu „Ambasador“, který připravují agentura CzechTourism a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, bude výroba propagačních spotů, v kterých budou k návštěvě „svých“ regionů lákat známé osobnosti. Kampaň bude sloužit jak k podpoře incomingu, tak domácího cestovního ruchu. MMR ČR na ni v první fázi věnuje 22,5 milionu korun.

Ministryně Karla Šlechtová s bikerem Jaroslavem Kulhavým, jedním z budoucích turistických ambasadorů Česka

„Naše regiony potřebují silnější marketingovou podporu, která by umožnila odlehčit přeplněným či exponovaným turistickým místům. Mezinárodně uznávané osobnosti z oblasti sportu nebo kultury pozvou své zahraniční fanoušky na místa, která by možná při jejich rozhodování o výběru lokalit dovolené nezahrnuly do programu," uvedla ministryně Karla Šlechtová.

Jak informoval ředitel Odboru regionálního partnerství a vztahů B2B agentury CzechTourism Aleš Pangrác, do rolí těchto ambasadorů byli po konzultacích se zástupci regionů i řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism nominováni třeba hokejista Jaromír Jágr, golfistka Klára Spilková, zpěvačka Marta Kubišová, biatlonistka Gabriela Koukalová, operní pěvkyně Magdalena Kožená, veslař Ondřej Synek, fotbalista Petr Čech, rychlobruslařka Martina Sáblíková, cyklista Jaroslav Kulhavý, houslista Pavel Šporcl, zpěvák Karel Gott, lyžařky Ester Ledecká a Kateřina Neumannová, krasobruslař Tomáš Verner nebo fotbalista Pavel Nedvěd. Podle ministryně Šlechtové se ve všech případech jedná o osobnosti, které dobré jméno České republiky šířily již dříve a stát jim tuto formu spolupráce de facto dlužil.

Monika Palatková a Aleš Pangrác

Ambasadoři budou nicméně ve spotech účinkovat v pro ně méně obvyklých rolích. „Své rodné kraje jednotliví ambasadoři představí v krátkých spotech doprovázených současnou klasickou hudbou, v nichž budou vystupovat tak, jak je neznáme. Jako sousedé odvedle, kteří vykonávají běžné denní činnosti. Pro jednotlivé zahraniční trhy budou vybrány spoty s ambasadory, kteří jsou v dané oblasti známí," vysvětlila ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková. Například Jaromír Jágr bude podle Aleše Pangráce ambasadorem v USA a Skandinávii, pro země Beneluxu to bude Martina Sáblíková, pro německy mluvící země Karel Gott, Plzeňský kraj bude v Anglii propagovat Petr Čech. Kromě uvedených trhů budou spoty vysílány také v Číně vč. Hongkongu, v Itálii, Francii, Japonsku, Jižní Koreji, Mexiku, Polsku, Rusku, Slovensku či Španělsku. Kampaň bude mít i svoji tuzemskou variantu, která by měla podpořit domácí cestovní ruch. Program Ambasador je sice ve škále marketingových aktivit národní turistické centrály novinkou, vychází však ze zkušeností agentury CzechTourism s partnerstvím velkých sportovních a kulturních eventů. „Od projektu si slibujeme nejen zvýšení hodnoty značky Česká republika, ale v ekonomické oblasti také zvýšený příliv turistů a s tím spojené devizové inkaso,“ konstatovala Palatková.

Aktuálně je připravováno výběrové řízení, jehož vítěz by měl kampaň (včetně nákupu mediálního prostoru) připravit během prvních tří měsíců příštího roku. Vlastní kampaň pak proběhne v průběhu příštího roku a bude financována z prostředků Ministerstva pro místní rozvoj. „V první fázi půjde o 23 milionů korun, které jsem našla v různých kapitolách rozpočtu ministerstva a které bychom museli vracet do státního rozpočtu, pokud by nebyly utraceny v letošním roce. Jsem ráda, že je můžeme použít na tento účel a podpořit tak návštěvnost regionů,“ uvedla na dnešní tiskové konferenci ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, podle které je možné, že v příštím roce dojde k navýšení uvedené částky. Záleží samozřejmě mimo jiné na tom, zda budou takovéto aktivity prioritou i pro nové vedení ministerstva, jež vzejde z blížících se voleb. Ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková pak k efektivitě marketingových aktivit národní turistické centrály doplnila, že každá takto investovaná koruna se do veřejných rozpočtů vrátí v průměru devatenáctkrát…

Foto: -pmu-