Potřeba odpovídajících standardů kvality

Nedávný průzkum provedený mezi členy Mezinárodní asociace kongresových center (Association Internationale des Palais de Congress – AIPC) jasně ukázal, jaký důraz kladou členové na kvalitativní standardy. Z průzkumu ale také rovněž vyplynulo, že v současné době neexistuje obecně uplatňovaný standard, který by většina kongresových center přijala. Účelem průzkumu bylo zjistit, do jaké míry členská zařízení AIPC používají buď oficiální certifikace, nebo své vlastní kvalitativní standardy provozu a řízení a určit úroveň zájmu o takové standardy a hodnoty, se kterými by se členové mohli ztotožnit.

„Naši členové jasně řekli, že existuje potřeba účinného a konzistentního souboru standardů, které budou sloužit jako vodítko pro jejich operace, a to jak na poli hodnocení záměrů, tak v oblasti jejich marketingu,“ řekla prezidentka AIPC Barbara Maple. „Ale současně také naznačili, že tu není jediný všeobecně přijatý standard, který by se v současné době používal. Z tohoto důvodu zdůrazňujeme nutnost vytvořit specifický a změřitelný soubor standardů, který by byl vhodný pro širší použití.“

Z výzkumu vyplynula následující specifická zjištění:
– 50 % členů mělo tendenci spíše používat své vlastní kvalitativní standardy, než aby přijali nějakou „oficiální“ certifikaci. 27 % z těch, kteří mají své vlastní standardy, připustilo, že mají jak oficiální certifikaci, tak své vlastní standardy.
– Při odpovědích na otázku „Vytvořili jste si svá pravidla sami, nebo jste je převzali od někoho jiného?“ odpovědělo 62 % dotázaných, že si své standardy vyvíjeli sami, a 48 % členů sdělilo, že je přijali od někoho jiného. Při vývoji těchto modelů bylo citováno mnoho různých zdrojů, které se na standardech podílely, ale žádný z nich nemohl být brán jako princip, který by byl společný všem modelům.
– Převažující většina respondentů (92 %) cítila, že nějaká forma certifikace by pro jejich provoz měla cenu. Ve svých odpovědích uváděli celou škálu důvodů, které se většinou soustředily okolo marketingu, orientačních bodů a zvýšení zákaznické důvěry, ale zahrnovaly také takové oblasti, jako je zlepšení operací, udržení ziskovosti, zlepšení efektivity a poskytnutí základu pro hodnocení.

Celkový závěr průzkumu vyzněl v tom smyslu, že převládající většina respondentů je toho názoru, že přijetí nějaké formy kvalitativních standardů by bylo cennou součástí řízení a marketingových strategií. I když názor členů na relativní přínos oficiální certifikace versus vlastní standardy se různí, téměř všichni nějaké standardy dodržují nebo mají tendenci je přijmout.

Současně různorodost zmiňovaných standardů jasně ukazuje, že tu není žádná široce akceptovaná norma, i když by takový jednotící standard poskytl vodítko pro srovnávání mezi jednotlivými kongresovými centry.

„Naše členská centra pracují za velmi různých podmínek a v zařízeních, která se navzájem liší v mnoha důležitých ohledech,“ řekla Barbara Maple. „Znamená to, že provozní standardy, které se obvykle velmi lehce zavádějí v jiných sektorech, musí být podstatně upraveny, aby byly použitelné v často unikátních poměrech kongresových center.

Nicméně i když tu existují tyto rozdíly, je tu jasný zájem na tom, aby se našel celkový provozní standard, který by poskytl univerzální měřítko. Výzkumný tým kvalitativních standardů AIPC vedený členem představenstva AIPC Warrenem Buckleyem ze Suntec Singapore teď hledá možnosti pro takové standardy a věříme, že v dohledné době budeme moci posoudit některé z příslušných alternativních modelů.“

Zdroj: AIPC

www.aipc.org

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více