cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
Tourism X Games 2017

8.9.2017  - 9.9.2017 

Tourism X Games 2017

Sportlife centrum (Rumburk)

COTakhle snídani na téma Přínosy kongresového průmyslu?

13.9.2017 9:00 - 11:00

COTakhle snídani na téma Přínosy kongresového průmyslu?

Prague Boats, s.r.o. (Praha)

Tourfilm 2017 - 50. mezinárodní festival filmů s cestovatelskou tematikou

6.10.2017  - 7.10.2017 

Tourfilm 2017 - 50. mezinárodní festival filmů s cestovatelskou tematikou

Grandhotel Ambassador Národní dům (Karlovy Vary)

Czech Travel Market 2017

25.10.2017  - 26.10.2017 

Czech Travel Market 2017

PVA Expo Praha Letňany (Praha)

Fórum cestovního ruchu 2017

15.11.2017  - 16.11.2017 

Fórum cestovního ruchu 2017

Wellness & Congress Hotel Dvořák Tábor (Tábor)

Podíl reklamovaných zájezdů je pod úrovní 1 procenta

Zařazeno v
Outgoing
HORECA & MICE

11.8.2017

Výjezdový cestovní ruch letos zaznamenal výrazné posílení, což se odrazilo i v celkovém počtu reklamovaných zájezdů. Na dosavadních prodejích se reklamace podílejí v odhadované úrovni 0,7 procenta. Závěr vyplývá z pravidelné ankety mezi členy Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), která potvrdila návrat k hodnotám mírně nad úroveň roku 2015.

Výjezdový cestovní ruch letos zaznamenal výrazné posílení, což se odrazilo i v celkovém počtu reklamovaných zájezdů.

Rostoucí čísla mají již tradičně na svědomí především množící se neoprávněné reklamace. Jejich podíl se nadále drží nad úrovní přesahující 70 procent všech přijatých reklamací. Klienti často nevěnují dostatečnou pozornost prostudování smluvních podmínek či náležitostem smlouvy o zájezdu. Přibývají také reklamace týkající se přírodních podmínek a neodvratitelných událostí, které jsou mimo možnosti garance cestovní kanceláře (dopravní nehody, nepředvídatelný výskyt hluku v okolí hotelu, vyšší koncentrace turistů v navštívené oblasti). Nespokojenost individuálně cestujících klientů často vzbuzuje i příplatek za jednolůžkový pokoj. Ten však nestanovuje cestovní kancelář, ale přímo ubytovatel.

Oprávněné reklamace se obvykle vztahují na nedostatky spojené s ubytováním (nefunkční klimatizace, nezajištěný výhled na moře, přestože byl objednán, záměna sjednaného typu pokoje, přesun do jiné kapacity nižší úrovně) či rozsah stravy. Jelikož cestovní kanceláře se snaží případné reklamaci předejít, nabízí často pohotovostní linku, kde lze případné nedostatky v době pobytu ohlásit a okamžitě řešit. Vybrané ubytování si mohou klienti cestovních kanceláří také samostatně prověřit již před cestou na mezinárodních recenzních portálech.

Dle AČCKA je i vzhledem k vyššímu počtu odbavených klientů možné chápat proporční nárůst reklamací pozitivně. Statistiky totiž pouze potvrzují, že dovolenou v zahraničí realizovalo výrazně větší množství českých turistů. Situaci navíc ovlivňuje i letošní vysoce vyprodaná sezona napříč celou Evropou. Loňský útlum zahraničních cest klientům umožňoval výběr z bohatší nabídky kapacit.

Mezi úsměv vzbuzující reklamace patřila dle AČCKA například stížnost single cestujícího na skutečnost, že byl v penzionu úplně sám, takže se cítil osamělý, dále neumožnění procházek po golfovém hřišti, když lidé zároveň nehráli golf, žádost o vysvětlení příplatku za jednolůžkový pokoj, když v něm žádné volné lůžko nebylo či stížnost na létající mouchu v restauraci.

Foto: Shutterstock.com