Patricie Irlveková: Nechceme, aby u nás byli hosté jen spokojeni

S marketingovou ředitelkou a členkou představenstva společnosti Léčebné lázně Mariánské Lázně Patricií Irlvekovou obvykle hovoříme o investičních a dalších novinkách této firmy. Tentokrát jsme udělali výjimku a rozhovor zaměřili na rozvoj společnosti, personální problematiku či garance kvality lázeňské péče.

 Patricie Irlveková Když se ohlédnete za loňským rokem, co považujete za svůj největší úspěch?

Určitě dosažené ekonomické výsledky, získání nových trhů i nahrazení citelného poklesu rusky mluvících klientů novými hosty. Roky 2014 a 2015 byly nejúspěšnější v historii firmy a je nesmírné těžké pokračovat v rostoucích číslech. Přes relativní pokles ve srovnání s těmito roky se nám i při vysokých dosahovaných cenách podařilo udržet skvělou obsazenost, zvýšit podíl přímých klientů i opakovaných hostů, kteří si oblíbili naše lázně. Dále pokračujeme v plánovaných investicích a zlepšování kvality služeb pro naše hosty. Významným úspěchem celého našeho týmu je i vysoké procento spokojenosti našich hostů.

Co vás ve vašich aktivitách nejvíce brzdí?

Za největší překážku dalšího rozvoje považujeme jednoznačně těžkosti vízové politiky. Provádíme marketingové aktivity ve spolupráci s českými institucemi na daném území, ale velkou překážkou pro naše hosty je včasné obdržení víz. Často naši klienti raději cestují do jiných zemí, než by absolvovali tento náročný a zdlouhavý proces. Dalším problémem je určitě nedostatek kvalifikovaných pracovníků, náš obor je navíc náročný na jazykové znalosti i časovou flexibilitu, a není vždy jednoduché kvalifikované pracovníky v našem kraji najít.

O personální situaci v lázeňství, potažmo v hotelnictví, jsme na stránkách COT psali. Čím se snažíte získat a udržet kvalitní zaměstnance?

Novým pracovníkům nabízíme krásné pracovní prostředí po všech stránkách, nádherné interiéry historických budov, práci v mezinárodní společnosti s vysokými standardy, možnost poznávání spolupracujících hotelů v Evropě formou výměnných rekreací, bezplatná školení i jazykové kurzy, možnosti rozvojového kariérního plánu i tomu odpovídající platové ohodnocení. 

V poslední době pracujeme na projektu obnovy léčení některých onemocnění, která se tradičně v Mariánských Lázních léčila.

A jakým způsobem se snažíte zvýšit konkurenceschopnost společnosti?

Naše společnost klade veliký důraz na kvalitu služeb a na uspokojování potřeb našich hostů. Nechceme, aby u nás byli hosté jen spokojeni. Chceme, aby byli nadšeni. Znalosti a erudice našich lékařů vychází ze znalosti účinků léčivých přírodních zdrojů v Mariánských Lázních, které umíme v maximální míře využívat pro efektivitu léčení a zkvalitnění života našich hostů. Snažíme se být lídrem na trhu a přicházet neustále s novinkami. V poslední době pracujeme na projektu obnovy léčení některých onemocnění, která se tradičně v Mariánských Lázních léčila. Jedná se např. o obnovu léčby kožních onemocnění, kdy provádíme studii účinnosti sulfátových minerálních vod na kožní problémy. Sledujeme samozřejmě také demografické a společenské trendy a snažíme se připravovat produkty, které klienty osloví, jako např. pakety reflektující zásady zdravého životního stylu, pohybu i zdravé výživy.

V tomto vydání se věnujeme také problematice garance kvality lázeňské péče prostřednictvím certifikace. Jaká je v tomto ohledu situace ve vaší firmě?

Troufám si tvrdit, že Léčebné lázně Ma­riánské Lázně jsou již samotným produktem lázeňských služeb a vysokou úrovní odborné medicínské péče dlouholetým lídrem kvality poskytovaných lázeňských služeb v České republice. Nejlepší garancí jsou samozřejmě pozitivní reference od našich hostů, nicméně nepodceňujeme ani formální stránku věci a kvalitu služeb zákazníkům garantujeme mezinárodními certifikáty TÜV a EuropeSpa med i tuzemským certifikátem MEDISPA.

Foto: archiv Patricie Irlvekové
 

Společnost Léčebné lázně Mariánské Lázně je nejproduktivnějším členem největšího mezinárodního lázeňského řetězce v Evropě Danubius Hotels Group, který je s počtem 43 hotelů v 5 zemích lídrem na evropském trhu lázeňství. V ­České republice je dlouhodobě ne­j­efektivnější lázeňskou společností s dynamickým rozvojem. Do portfolia společnosti patří devět historicky unikátních lázeňských hotelů s 920 pokoji, historická mariánskolázeňská kolonáda, tenisové kurty a další objekty. Společnost plánuje další rozvoj a inovace.
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více