Žijeme v době, kdy je kladen velký důraz na originalitu, unikátní obsah a zajímavé marketingové aktivity, které osloví a maximálně zaujmou naše cílové publikum. Hodila by se vám inspirace nebo neotřelé nápady pro vaši firemní komunikaci?
Pokud jste odpověděli Ano, pak právě pro vás je připravena ukázka několika zajímavých kampaní ze zahraničí, které svým pojetí přesahují hranice on-line prostředí a svým konceptem se propojují s off-line světem. Pojďme se na pět z nich podívat!
Život na palubě
Ukázat život ve vlacích na trase Londýn–Paříž se rozhodla společnost Eurostar, která ve své poslední kampani propagovala nové vlakové spojení, právě mezi zmíněnými hlavními městy.
Obr 1. – Kampaňový profil @LaVieOnBoard
|
Kampaň probíhala na Instagramu, kde byl vytvořen speciální profil s názvem @ LaVieOnBoard (viz obrázek 1), na kterém bylo postupně zveřejněno 200 obrázků. Ty vyprávěly příběh o cestování ve vlaku a zachycovaly obyčejné i méně běžné momenty (zamilovaný pár, cestující s hudebními nástroji anebo seniory). Nechyběla informace o hlavních benefitech jako je Wi-Fi nebo více než 300 hodin sledování filmů a televize. Každý obrázek po rozkliknutí přinášel dodatečnou, a hlavně zábavnou informaci, např. o tom, jak vznikly jmenovky na zavazadlech a pod některými z nich se skrývaly nabídky 2 za 1 na jízdenky nebo na vstupy do devíti muzeí v Londýně a v Paříži.
Obr 2. – Zvýhodněné nabídky 2 za cenu 1
|
V čem byla tato kampaň netradiční? Instagram standardně zobrazuje profily na mobilních telefonech vertikálně včetně obrázků. Kampaň Eurostaru byla trochu výjimkou, protože všechny obrázky, a tím i celý příběh, byly zobrazeny horizontálně, což dávalo možnost příběhem plynule na telefonu „listovat“.
K účasti v kampani bylo přizváno několik známých osobností, mezi kterými byli šéfredaktor francouzského módního časopisu @Adenorah, londýnský fotograf @ ByAfrique a food bloger @Plus_une_miette, kteří na instagramových profilech vyzvali své followery ke sdílení selfies s tagem #eurostar. Nejlepší snímky vyhrály cestu do Paříže nebo Londýna a k tomu setkání se svým influencerem z Instagramu, na základě jehož výzvy se soutěže zúčastnili.
Obr 3. – Listování v příběhu Eurostar
|
Na Instagramu získala kampaň přes 9 milionů impresí a celkem bylo osloveno téměř 17 milionů uživatelů. Stala se tak skvělým příkladem, jak lze ze zcela obyčejných situací udělat inspirativní příběh. Video ke kampani je ke zhlédnutí na http://bit.ly/eurostar-lavieonboard.
Zavolejte Švédsko
Za další inspirací musíme do Švédska, kde se Sweedish Tourist Association (STA) rozhodla u příležitosti oslav výročí 250 let zrušení cenzury, zrealizovat velmi netradiční kampaň a Švédsko opět potvrdilo, že je právem považováno za pokrokovou destinaci. Jako jedna z prvních měla STA účet na Twitteru a každý týden náhodně vybranému followerovi dala možnost tento profil spravovat.
Obr 4. – Telefonní číslo Švédska
|
Cílem kampaně bylo ukázat přátelské obyvatele. Švédsko také jako první země na světě dostalo telefonní číslo. Kampaň sama o sobě běžela na cloudu a byla k ní připravena aplikace, kterou si obyvatelé Švédska stahovali do svých telefonů. Na kampaňové telefonní číslo bylo možné odkudkoliv zavolat, položit svůj dotaz a na oplátku získat odpověď od kohokoliv ze Švédska. Před startem kampaně bylo sdíleno informační video, které projekt vysvětlilo, a v jeho závěru premiér Švédska odpověděl na jeden z telefonátů.
Celkově v kampani na více než 190 000 telefonátů odpovědělo 93 000 ambasadorů a nejdelší dotaz trval pět hodin. Velkým bonusem bylo to, že na mediální podporu této kampaně nebyla investována žádná částka a kampaň sklidila pozitivní ohlas po celém světě. Jak kampaň fungovala, se můžete podívat na https://www.theswedishnumber.com/ nebo také na video http://bit.ly/sweedish-number. Kampaň se tak stala výbornou ukázkou síly virálního marketingu.
Vaše aura si zvolí destinaci
Získat pozornost zákazníků je vždy klíčové a originalita se často vyplatí. Na netradiční pojetí a využití spirituálního tématu vsadily Norwegian Airlines. V nákupním centru v Santa Monice byla instalována čtečka lidské aury, reagující na dotek. Po vyhodnocení aktuálního pulsu a teploty zvídavého cestovatele připravila doporučení, do které destinace by aura daného člověka chtěla letět. Pro ty, kdo se nemohli osobně na čtení aury dostavit, byl připravený web, kam nahráli svoji fotografii a webová stránka nabídla potřebné „věštění“.
Obr 5. – Čtení aury u Norwegian Airlines
|
Kampaň Norwegian Airlines byla hodně originální a dala možnost nenásilnou formou představit jednotlivé destinace, které má ve své nabídce. Video ke kampani můžete zhlédnout na http://bit.ly/aura-reader.
Léto v akci
Buďte spontánní, zachyťte své letní momenty a uveďte je do života. I takto lze uvést kampaň společnosti Booking.com, která vyzývala své fanoušky na Facebooku, Twitteru a Instagramu ke sdílení letních snímků, označených hashtagem #WingIt. Nejzajímavější uživatelské snímky byly přepracovány do animovaných gifů. Animace však nebyly z dílny běžných grafiků, ale od těch nejlepších, mezi které patří James Kerr, Cari vander Yacht, Chris Timmons nebo Justin Gammon. Mezi vítěznými snímky se tak objevila letní lehátka, ze kterých se stala obrovská pyramida nebo žena sedící na pláži a nad hlavou jí vzniká duha.
Obr 6. – GIFové léto s Booking.com
|
Originální snímky ve společnosti jejich animovaných variant byly zveřejněny na kampaňové mikrostránce. V čem tkví hlavní zajímavost kampaně, je ukázka práce s uživatelským obsahem a příležitost vytvořit díky němu originální prezentaci.
Bezpečně s Air New Zealand
Letecká společnost Air New Zealand je již slavná pro svá netradiční videa. V posledním kampaňovém videu „Safety in Hollywood“ uznávaný novozélandský herec Kiwi Rhys Darby, který společně s hollywoodskou hvězdou Annou Farris demonstrovali různé bezpečnostní situace v letadle. Vybrané scény nemohly být posazeny jinam než do prostředí Hollywoodu. Videomateriály byly následně šířeny na všech on-line kanálech společně s hashtagem #AirNZSafetyVideo.
Obr 7. – Vizuál z kampaně Safety in Hollywood
|
Air New Zealand podporuje své prodeje prostřednictvím PPC kampaní. Nenásilnou formou bylo navázáno na kampaňové video „Safety in Hollywood“ v reklamních textech PPC reklamy (viz obrázek 7), kde jsou informováni o přímých letech do Los Angeles, společně s dalšími tipy na cesty této letecké společnosti.
Obr 8. – Ukázka PPC kampaní
|
Všechny uvedené příklady dokazují, že marketingové kreativitě se rozhodně meze nekladou a mnohdy se nám propojují zajímavá témata jako čtení aury a následného doporučení, kam na dovolenou s Norwegian Airlines nebo vytvoření dlouhého, avšak zábavného příběhu, v podobě instagramové kampaně Eurostaru. Kterou kampaň byste rádi pro svoji značku realizovali v případě absolutní rozpočtové svobody?