Sportovně-charitativní happening „TERIBEAR hýbe Prahou aneb Prima den s medvědem“, který pořádá Nadace Terezy Maxové dětem, se ve svém třetím ročníku přesunul z pražské Letné na vrch Vítkov. Od včerejšího podvečera až do 16. září tam může každý, komu není lhostejný osud znevýhodněných dětí, podpořit projekt absolvováním libovolného počtu okruhů. Stejně jako v minulých letech je jedním z hlavních partnerů projektu společnost Travelport Czech Republic.
„Rok se s rokem sešel a TERIBEAR už potřetí rozhýbal Prahu! Tentokráte na Vítkově, kde se na vás budu těšit. Každý rok roste geometrickou řadou a tak doufám, že i letos se nás sejde co nejvíce a pomůžeme těm, co to v životě neměli jednoduché. Loni jsme vybrali téměř 8 milionů korun, které jsme do koruny rozdělili a pomohli více než 2 500 dětem,“ říká patronka nadace a charitativního happeningu Tereza Maxová. Dodejme, že loňského ročníku se zúčastnilo cca 10 tisíc lidí, kteří v konečném součtu prakticky čtyřikrát oběhli zeměkouli.
TERIBEAR okruh letos vyrostl na vrchu Vítkov. Měří 1,2 km a startuje se poblíž Národního památníku. Princip projektu zůstal zachován – každý registrovaný účastník dostane před startem čip, pomocí kterého je monitorována vzdálenost, kterou na okruhu uběhl či ušel. Registrace stojí 200 korun pro dospělého a 100 korun pro dítě do 12 let. Jedná se o jednorázovou registraci opravňující ke vstupu do areálu po celou dobu konání happeningu. „Do charitativního happeningu se mohou, stejně jako v předchozích ročnících, registrovat i rodinné a firemní týmy. Každý zdolaný kilometr podpoří partneři akce 50 korunami. Je na každém, aby si vybral, komu z 10 příběhů věnuje své naběhané nebo nachozené kilometry, které se promění ve finanční pomoc,“ dodává ředitelka NTM Terezie Sverdlinová. Seznam projektů, které nadace happeningem podporuje, najdete na www.teribear.cz.
[fotogalerie2]
Akce se ze své podstaty neobejde bez sponzorů a partnerů. Jedním z hlavních je podobně jako v loňském roce společnost Travelport Czech Republic. Proč spojila své síly právě s Nadací Terezy Maxové dětem, vysvětlil na úvodní tiskové konferenci k projektu jednatel firmy Bohuslav Šantrůček: „Travelport Česká a Slovenská republika patří do velké rodiny společností Travelportu International, které poskytují cestovním kancelářím a agenturám některý z globálních distribučních systémů, z nichž nejznámější je Galileo, přes který prodávají své letenky významné české a slovenské agentury, například Student Agency, Pelikan, kiwi.com a desítky dalších. Přestože odvětví cestovního ruchu nepatří k nejziskovějším, naší společnosti se finančně daří, zejména díky kvalitě našich vlastních on-line produktů, které našly své uplatnění kromě České republiky a Slovenska i v dalších desítkách zemí světa. Jsme pyšní, že spolupracujeme s Nadací Terezy Maxové dětem již od roku 2009. A poslední dva roky jsme ještě raději, protože jsme Hlavním partnerem akce TERIBEAR hýbe Prahou aneb Prima den s medvědem. Běhají cestovky, běhají rodiny. A všichni máme radost, že děláme něco prospěšného, a ještě navíc i pro své zdraví.“
Happening včera slavnostně zahájila jeho patronka Tereza Maxová spolu s ambasadorkou TERIBEARA Renatou Langmannovou. První startovní kolečko společně zdolali i Theodor Pištěk, sestry Geislerovy, Jitka Schneiderová, Radka a Tomáš Třeštíkovi, Klára Nademlýnská, Matěj Rupppert, Zuzana Hejnová, Roman Šebrle, David Svoboda a další známé osobnosti. Večer zazpívala přítomným kapela SLZA.
Kromě Prahy letos projekt zavítá i do Mladé Boleslavi. Tam se bude pro podporu znevýhodněných dětí běhat a chodit ve středu 20. září.
Foto: -pmu-