Hned v pěti významných středoevropských městech proběhl v uplynulých dvou týdnech Nepal Tourism Summit. Tedy tradiční roadshow pořádaná Nepálským turistickým úřadem (Nepal Tourism Board), která umožnila setkání nepálských tour operátorů se zástupci médií a cestovních kanceláří či agentur.
Seminář v pražském hotelu International měl, stejně jako ve všech ostatních městech, vést ředitel turistického úřadu Deepak Raj Joshi. Ten však musel odcestovat do Londýna na setkání s princem Harrym. Prezentaci představující turistickou nabídku země po něm tedy převzala Shradha Shrestha, která je zodpovědná za PR a marketing.
Cílem celé roadshow bylo seznámit účastníky s aktuální situací v zemi, které se podařilo poměrně rychle vzpamatovávat z Himalájského zemětřesení. To v roce 2015 poničilo, či dokonce úplně srovnalo se zemí, celou řadu významných památek v Údolí Káthmándú, z nichž některé jsou zapsané na seznamu Světového dědictví UNESCO.
V současné době však cestovní ruch země začal opět vzkvétat a počet příjezdů zahraničních turistů se dostal na stejnou úroveň, na které byl v roce 2014. Tomu samozřejmě napomohla i velmi rychlá obnova populárních turistických cílů, kdy v současné době je znovu otevřeno a přístupno návštěvníkům téměř 80 procent však památek. Země byla rovněž celou řadou mezinárodních cestovatelských médií označena za nejbezpečnější destinaci v rámci jižní Asie.
Následná diskuze zástupců cestovatelských médií s nepálskými tour operátory, která probíhala nejen kolem tradičního kulatého stolu, se věnovala jak příjezdovým statistikám, tak i dalším zajímavým tématům, jako je bezpečnost pro individuálně cestující ženy či možnosti internetového připojení mimo hlavní město.
Shradha Shrestha přítomným odhalila, že nejvíce turistů přijíždí do Nepálu tradičně z Indie a Číny. Populární je však země i pro návštěvníky z USA. Přestože tvoří většinu příjezdů skupiny, v posledních letech roste podíl individuálních cestovatelů, kdy v loňském roce činil téměř 40 procent. Do budoucna se v tomto ohledu očekává výrazný nárůst i z toho důvodu, že dříve byla destinace pro individuální návštěvníky příliš drahá, ale nyní se situace v tomto segmentu cestovního ruchu začala zlepšovat. Nové možnosti a propagační činnost cílí především na tzv. baťůžkáře a trekaře z řad mileniálů. Tedy generace lidí narozených přibližně od 80. let do počátku nového tisíciletí.
Konkrétně z České republiky se poté za celý loňský rok vydalo do Nepálu na 6700 českých turistů, přičemž v letošním roce se očekává podobné číslo.
Vybraným zájemcům bylo v závěru celého odpoledne nabídnuto stát se certifikovaným expertem turismu Nepál s možností uvedení na oficiálních webových stránkách Nepálského turistického úřadu. Setkání bylo zakončeno slavnostní večeří v nepálském stylu.
Foto: Shutterstock.com, -gk-