cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Návštěvnost Budějovického Budvaru byla loni rekordní

Zařazeno v
Incoming
Města & Regiony
HORECA & MICE

16.5.2017

V loňském roce prošlo návštěvnickým centrem Budějovického Budvaru rekordních 60 200 turistů, což je v meziročním srovnání o 14 procent více. Díky tomu se Budějovický Budvar zařadil mezi pět nejatraktivnějších turistických cílů v Jihočeském kraji.

V loňském roce prošlo návštěvnickým centrem Budějovického Budvaru rekordních 60 200 turistů, což je v meziročním srovnání o 14 procent více.

Počet zájemců o prohlídku Budějovického Budvaru byl srovnatelný například s návštěvností zámku Jindřichův Hradec nebo hradu Rožmberk. „Velice si vážíme rostoucího zájmu návštěvníků o výrobu našeho piva. Lidé nejvíce oceňují to, že se mohou pohybovat přímo v pivovarském provozu a vaření piva mohou sledovat z bezprostřední blízkosti,“ uvedl vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru Tomáš Olejník.

Nejvíce návštěvníků přijelo v loňském roce z Německa a Rakouska (shodně 19 procent všech návštěvníků), přičemž hned za nimi se umístili domácí návštěvníci (18procentním podílem). Pivovar si loni prohlédli turisté celkem ze 73 zemí, včetně například Peru, Nepálu nebo Kamerunu. Na dvojnásobek také vzrostl zájem Číňanů, kteří loni tvořili již 3 procenta všech návštěvníků. Zájem o prohlídky pivovaru se zvyšuje dlouhodobě, v roce 2002 byl počet návštěvníků jen asi třetinový.

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru nabízí komplexní nabídku turistických služeb, mezi které patří především prohlídky výrobních prostor pivovaru a multimediální expozice nazvaná Příběh budějovického piva. Nejpopulárnější částí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je pak ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného piva přímo v ležáckém sklepě. Kromě češtiny je zajištěn výklad i v dalších šesti světových jazycích a služby zajišťuje tým 12 průvodců a 4 pracovníků v recepci.

Foto: Budějovický Budvar

 

Gastroturistice bude věnováno červnové vydání časopisu COT.

Pokud vás tento segment cestovního ruchu zajímá a nemáte ještě předplatné našeho měsíčníku, klikněte na obrázek vpravo!