Na konferenci v Ostravě se v létě sjede 600 travel blogerů

Více než 600 blogerů, vlogerů a dalších tvůrců z celého světa, kteří v sociálních médiích aktivně publikují informace z oblasti cestovního ruchu, se sjede v červenci do Ostravy na konferenci TBEX (The Travel Blog Exchange). Organizátoři očekávají, že jejich zprávy či videa o Moravskoslezském kraji a potažmo celé České republice uvidí nejméně 200 milionů lidí. Bude to poprvé, co se největší světová akce tohoto typu uskuteční v některé postkomunistické zemi.

Více než 600 blogerů se sjede v červenci do Ostravy na konferenci TBEX (The Travel Blog Exchange

Generální ředitel TBEX Rick Calvert řekl, že do Ostravy přijedou lidé ze 40 zemí. Naplní-li se nejoptimističtější odhady, mohlo by jich být až 800. Zhruba 40 procent z nich bude z Evropy, 40 procent ze Severní Ameriky a 20 procent z Asie a dalších oblastí. Mělo by to přinést ekonomický efekt díky turistům, kteří po zhlédnutí příspěvků delegátů konference přijedou region navštívit a utratit tam peníze.

Ředitelka české centrály cestovního ruchu CzechTourism Monika Palatková řekla, že agentura od akce očekává vytváření a distribuci atraktivního obsahu, který půjde trochu mimo hlavní proud, ale umí cíleně přivést klienty ze zahraničí nejenom do Moravskoslezského kraje, ale do celé České republiky. „Samozřejmě nám nejde jenom o kvantitu, ale jde nám i o kvalitu, to znamená, aby se z lidí, které osloví naši blogeři, stali fandové České republiky, Ostravy, Ostravska a aby následovala nějaká obchodní konverze, to znamená to, že lidé nebo nějaká významná část z nich do České republiky přijede,“ dodala.

Samotná konference potrvá tři dny, od 26. do 28. července, celá akce je ale naplánována na tři týdny. Část účastníků se zúčastní už festivalu Colours of Ostrava, cesty po turistických zajímavostech pro ně budou připraveny před konferencí, ale ještě i týden po ní. „Není cílem přivést je na tři dny konference a pak pryč, ale ukázat jim opravdu region, to tradiční, to autentické, aby měli možnost ho zažít, prožít, měli možnost tu zkušenost i sdílet,“ řekla ředitelka. Agentura účastníkům konference ukáže i místa související se stým výročím vzniku Československa.

„To, co máme vyzkoušeno z předchozích akcí, byť významně menšího rozsahu, je opravdu obrovská návratnost finančních prostředků, které jsou vloženy do komunikace přes sociální média,“ doplnila Palatková. Pořádání akce bude stát přes osm milionů korun, přičemž po třech milionech do toho vloží Moravskoslezský kraj a město Ostrava.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více