cestovni-ruch.cziCOT.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Mariánské Lázně vstupují do krajské destinační agentury

Zařazeno v
Incoming
Města & Regiony
HORECA & MICE

17.11.2020

Město Mariánské Lázně se stává novým členem spolu Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj. Přijetí nového člena bylo odsouhlaseno minulý týden na valné hromadě spolku. 

Na snímku zleva: Petr Šindelář (předseda Správní rady krajské destinační agentury Živý kraj), Martin Kalina (starosta města Mariánské Lázně), Petr Židlický (předseda krajské destinační agentury Živý kraj)

„O  vstup  tohoto  člena  destinační  agentura  dlouhodobě  usilovala.  Jedná  se  o  další  krok  k naplnění dlouhodobého  cíle  vytvoření  uceleného  systému  destinačního  managementu  v  Karlovarském  kraji,“ komentuje aktuální dění předseda destinační agentury Petr Židlický.  

Krajská agentura dlouhodobě využívá nabídky města Mariánské Lázně v rámci marketingových aktivit. Úzce také spolupracuje s nedávno vzniklou lokální destinační agenturou KIS Mariánské Lázně. Vstupem do krajské organizace destinačního managementu tak město Mariánské Lázně pouze završilo dlouhodobou spolupráci, která nově znamená i finanční závazek, jenž umožní marketingové aktivity krajské destinační agentury ještě více rozšířit. Oproti tomu toto významné lázeňské město získá možnost podílet se na přípravě kampaní a rozhodování o dílčích aktivitách destinační agentury Živý kraj.

 

Ohlédnutí za létem

Karlovarský kraj přivítal v letošní hlavní turistické sezoně (červenec – září) celkem 377 637 hostů, kteří zde strávili 1,3 milionu nocí. Přes nepříznivou situaci se Karlovarský kraj může za období letošní hlavní sezony pochlubit  největším  nárůstem  domácích  návštěvníků  v hromadných  ubytovacích zařízeních v České republice. Kraj navštívilo 273 507 domácích návštěvníků, což je

oproti  stejnému  období  loňského  roku,  kdy  kraj  navštívilo  168 730  domácích návštěvníků,  nárůst  o  62%.  Přesto  v  důsledku  opatření  proti  šíření  koronaviru zaznamenal cestovní ruch v Karlovarském kraji stejně jako ve zbytku České republiky výrazný  propad  tržeb  u  všech  poskytovatelů  služeb.  Hlavním  důvodem  je  úbytek zahraničních  návštěvníků,  kterých  v letošní hlavní  sezoně  navštívilo  kraj  104 130. V loňském roce jich za stejně období bylo 198 455.  

Zahraniční turisté tvoří v Karlovarském kraji výrazné procento návštěvníků a jejich výdaje jsou větší než u tuzemských. Podle dat z regionálních analýzy pro Karlovarský kraj agentury CzechTourism v letech 2018 – 2019 turista ze zahraničí utratil za den v průměru 2 131 Kč oproti domácímu turistovi, který utratil v průměru 746 Kč. Dle šetření  Českého  statistického  úřadu  do  kraje  v letošní  hlavní  sezoně  ze  zahraničí nejčastěji přijížděli naši sousedé z Německa (76 855), Slovenska (4 887) a Polska (3 587).  

Do zvýšeného zájmu tuzemských návštěvníků o Karlovarský kraj se promítly nejen státní lázeňské vouchery, ale také speciální marketingové kampaně lázeňských měst, které byly zastřešeny kampaní Destinační agentury pro Karlovarský kraj - Dovolená na západě. „Návštěvníky do Karlovarského kraje lákalo i bezplatné vstupné do všech kulturních institucí zřizovaných krajem a výrazná sleva na předplacenou turistickou kartu  KV  Region  Card.  Mnohé  památky  se  tak  v hlavní  sezoně  mohly  pochlubit rekordní návštěvností,“ dodává Petr Židlický. 

Destinační  agentura  pro  Karlovarský  kraj  pokračuje  ve  svých  marketingových aktivitách. S nadcházející sezónou jsou tyto zaměřeny především na zimní aktivity, nicméně  i  nadále  je  jednou  z hlavních  komunikačních  linek  lázeňství,  relax  a prevence. Karlovarský kraj toto podpořil vyhlášením programu na podporu ubytování v regionu, pro který vyčlenil částku 3 000 000 Kč a navázal tak na aktivity státu nebo města Karlovy Vary, které dlouhodobě nabízí vlastní vouchery na ubytování. 

Foto: Živý kraj - Destinační agentura pro Karlovarský kraj