Královéhradecký kraj chce přilákat do regionu více turistů. Měla by k tomu posloužit krajská organizace destinačního managementu (DMO), jejíž založení hejtmanství připravuje. Pokud krajští zastupitelé založení společnosti schválí, začne fungovat od roku 2020.
Krajská destinační organizace by měla zastřešit aktivity subjektů v kraji, které se podpoře turistického ruchu věnují. Zřízení krajské DMO je také podmínkou pro možnost čerpání dotací z programů vyhlášených ministerstvem pro místní rozvoj. „V kraji už působí řada subjektů, které podporují rozvoj cestovního ruchu. Chybí však zastřešující instituce, která by všechny tyto aktivity koordinovala, aby jednotlivé činnosti a projekty byly efektivní,“ uvedl radní pro regionální rozvoj, dotace a cestovní ruch Pavel Hečko.
Královéhradecký kraj je z hlediska cestovního ruchu rozdělen do sedmi turistických oblastí, ve kterých koordinaci cestovního ruchu zajišťují destinační společnosti. Například v Kladském pomezí působí společnost Branka, v Českém ráji je to Sdružení Český ráj, v Orlických horách se o servis pro turisty stará Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko.
Zájem rekreantů o Královéhradecký kraj několik let po sobě roste. Počet hostů hotelů a penzionů v kraji se loni meziročně zvýšil o 6,6 procenta na 1,34 milionu z 1,26 milionu hostů v roce 2017.
V kraji se loni ubytovalo více tuzemských i zahraničních turistů. Domácích návštěvníků přibylo o 6,6 procenta na 1,04 milionu hostů. Počet turistů ze zahraničí se zvýšil o 6,9 procenta na 302 tisíc ubytovaných. Češi tvořili 78 procent klientely hotelů a penzionů v kraji. Počet přenocování v kraji loni meziročně stoupl o 4,7 procenta na 4,29 milionu nocí. Zahraniční hosté v Královéhradeckém kraji strávili 988 tisíc nocí, domácí turisté 3,3 milionu nocí.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...