Jiří Pilnáček: Vybudovali jsme největší turistickou komunitu v Čechách

 Jiří Pilnáček S ředitelem společnosti Turistika.cz Jiřím Pilnáčkem jsme se v následujícím rozhovoru ohlédli za vznikem, vizemi i úspěchy společnosti, která sdružuje, informuje, ale především inspiruje početnou cestovatelskou „rodinu“ k turistickým počinům všeho druhu.

Jaká je hlavní filozofie vaší firmy?

Portál Turistika.cz jsme spustili ve zkušebním provozu v roce 2007 s jednoduchou vizí – něčí zážitek nebo zkušenost je nenahraditelná informace. Proto jsme začali budovat platformu, kde budou zkušení turisté a cestovatelé sdílet své zážitky a zkušenosti z cest. O rok později jsme nastavili unikátní systém odměňování přispěvatelů, díky tomu dostali na web prvních 5 000 článků a vyhráli 1. cenu na karlovarském cestovatelském festivalu TOURFILM. Už tenkrát jsme měli na stránkách 170 000 unikátních návštěvníků za měsíc.

alt_text

Co pokládáte za největší úspěch společnosti?

Největším úspěchem je vybudování největší turistické komunity v Čechách. V současné době sdružujeme více než 50 000 registrovaných turistů a cestovatelů, 40 000 z nich odebírá pravidelně naše newslettery. Kromě toho máme na webu více než 70 000 článků a měsíčně inspirujeme více než 500 000 lidí, kteří u nás hledají, kam vyrazit na výlet nebo dovolenou.

alt_text

Jaké máte plány a cíle pro rok 2015?

Nadále budeme rozvíjet náš web a praktické funkce pro naše čtenáře. Stejně tak máme v plánu rozšířit benefity pro členy našeho klubu Turistika.cz. Ve spolupráci se zahraničními turistickými centrálami se chystáme rozšiřovat obsah stránek z ciziny. V České republice máme popsaných již více než 35 000 míst. Co se týká inovativních technologií, spustíme na zimu naše videotrasy pro lyžařské areály a na jaře pak podobnou aplikaci i pro golfová hřiště.

alt_text

S jakými největšími subjekty nebo společnostmi spolupracujete?

Naším generálním partnerem je zdravotní pojišťovna OZP. Mezi hlavní partnery patří České dráhy, pojišťovna Generali a Německá turistická centrála. Bohužel ne ta česká. Exkluzivně dodáváme turistická data na největší mapový portál Mapy.cz a dále pak na téměř 150 dalších webů měst, obcí nebo hotelů. Pro České dráhy spravujeme jejich volnočasový portál. Stěžejními partnery jsou pro nás rovněž kraje, města a destinační společnosti. Pro Jihočeský kraj jsme například natočili celou Vltavskou cyklostezku o délce 264 km. Pro další desítky měst jsme letos stejným způsobem zviditelnili naučné stezky a trasy.

Chystáte také nějaké zahraniční projekty?

Máme to v plánu. Začali jsme nákupem domény Turistika.sk, kde připravujeme obdobný portál jako v České republice. Už nyní natáčíme pro klienty ze zahraničí naše unikátní videotrasy. Můžete tak i u nás pohodlně zhlédnout vodní cesty v Holandsku, procházku zábavním parkem Europark v Německu, výlet po francouzské Riviéře nebo cyklostezku v rakouském Zell am See.

 Společnost Turistika.cz byla založena v roce 2007 s cílem vytvořit cestovatelský portál Turistika.cz. V roce 2009 byl spuštěn kulturní kalendář akcí Akce.cz, který dnes dodává volnočasová data na více než 100 webů měst, obcí a regionů. O rok později vznikly dva komunitní portály Sousede.cz a Spoluhraci.cz. Druhý jmenovaný web zajišťuje sportovní klubovnu a internetové stránky zdarma pro sportovní klub. Spoluhraci.cz aktivně využívá 40 000 sportovců a 3 900 sportovních klubů. V loňském roce přibyl do rodiny webů i nový portál Filmy.cz. Společnost Turistika.cz má na svých webech okolo 1 000 000 návštěvníků měsíčně (zdroj GA, srpen 2014) a celkem 120 000 registrovaných uživatelů.

 
Text: -red-
Foto: turistika.cz

 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více