Jihočeský destinační management se stane vzorem ostatním

Jihočeský systém řízení cestovního ruchu dá agentura CzechTourism za vzor ostatním krajům. Jih Čech se dělí na deset oblastí, každou řídí produktový manažer. Projekt vznikl před dvěma lety a potrvá do roku 2020. Cílem je rovnocenná propagace turistických cílů. Dvouletý provoz zatím stál šest milionů korun, řekl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Jihočeský systém řízení cestovního ruchu dá agentura CzechTourism za vzor ostatním krajům„Připravujeme celorepublikovou autorizaci a certifikaci destinačních managementů, ve které se inspirujeme kvalitním příkladem z jižních Čech. Některé principy a postupy okopírujeme a použijeme zdejší zkušenost,“ uvedl vedoucí odboru regionálního partnerství a vztahů B2B agentury CzechTourism Aleš Pangrác. Projektu kategorizace DMO se budeme podrobněji věnovat v lednovém vydání časopisu COT.

Destinační managementy vznikly před dvěma lety, stejně dlouho má kraj novou koncepci rozvoje cestovního ruchu. Díky ní vznikla například slevová karta na Táborsku, gastroprůvodce Šumavou, lipenský cyklobus, jenž letos převezl 5124 lidí, i pohádkové knihy. Příští rok pomůže Jihočeská centrála cestovního ruchu propagovat vybrané restaurace.

Původně vzniklo osm oblastí: Toulava, Prácheňsko a Pošumaví, Šumavsko, Podkletí, Novohradsko-Doudlebsko, Českobudějovicko-Hlubocko, Lipensko a Písecko. Přibyly Třeboňsko, Česká Kanada a příští rok začne fungovat Krumlovsko. Tvůrci se inspirovali hlavně v Rakousku, ale i na Slovensku.

Nejstarší z oblastí je Toulava, jako obecně prospěšná společnost vznikla v roce 2013. Zahrnuje Táborsko, Milevsko a Sedlčansko, 155 obcí, 144 000 obyvatel na území 2 200 kilometrů čtverečních. Turistický spolek Lipenska má podle svého předsedy Jiřího Mánka 40 členů. „Když vznikal, v regionu neexistoval jediný společný materiál, dnes se nám hlásí noví zájemci o členství i ze zahraničí. Za posledních deset let zaniklo na Lipensku 1 500 pracovních míst, nic jiného než turistický ruch nám nezbývá,“ řekl.

Jihočeská centrála cestovního ruchu je od roku 2011 příspěvkovou organizací kraje. Příští rok by měla dostat na provoz 30 milionů korun. Zaměstnává 28 lidí. V Jihočeském kraji se ve třetím čtvrtletí ubytovalo 746 655 turistů. Je to o 2,3 procenta více než loni ve stejném období. Přibyli především zahraniční hosté, jichž se v kraji ubytovalo 202 481.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více