Jak se s nástupem nového ředitele CzechTourism promění?

Nový ředitel CzechTourism Jan Herget chce agenturu restrukturalizovat. Neplánuje zvyšovat počet zahraničních zastoupení, naopak se hodlá více zaměřit na potenciál portálu Kudyznudy.cz. Šetřit chce i na tisku brožur. Řekl to v rozhovoru s ČTK.

Nový ředitel CzechTourism Jan Herget chce agenturu restrukturalizovat

„Za mě, v 21. století, si nemyslím, že CzechTourism musí mít oddělení brožur a veletrhů. Určitě přijde restrukturalizace a budu se snažit, aby každá koruna, která tu je, měla své opodstatnění,“ vysvětlil Herget. Agentura má 69 tabulkových míst, snižovat je ale Herget nechce. „Na to, jakou agendu spravujeme, jsme rádi, že to zvládáme,“ dodal. Odborníci, jež agentura na veletrhy a tisk brožur má, dostanou podle něj širší záběr.

Jako nevyužitý vidí potenciál serveru Kudyznudy.cz, který má jenom na sociální síti Facebook přes 457 tisíc fanoušků. „Je tam potenciál ještě to více vytěžovat,“ dodal. Stránky kampaní by pak podle něj měly být více responzivní.

Agentura by podle něj také již neměla zvyšovat svůj počet zahraničních zastoupení. „Snižovat (jejich počet) zatím nemusím. Myslím si, že zahraniční zastoupení patří k tomu, co v CzechTourism funguje velmi dobře a efektivně. V podstatě se dá uvažovat o nějakých parametrických vylepšeních, ale obecně to není věc, která bolí CzechTourism,“ objasnil. Agentura má nyní zhruba 20 zahraničních zastoupení, například v Rusku, Jižní Koreji nebo v Číně.

Herget si zároveň myslí, že by zahraniční turisté měli do Česka jezdit na více dní než nyní. V současnosti turisté ze zahraničí v Česku stráví v průměru zhruba tři dny. Agentura se má podle Hergeta snažit, aby cizinci nejezdili jenom do Prahy, ale také do regionů. Pro Prahu si podporu představuje pouze v zimní části sezony, kdy tolik turistů do ČR nemíří. „Pokud jdete po Staroměstském náměstí v listopadu, v prosinci nebo v lednu, tak tam je prázdno. Stále jsou hotely, které na zimu zavírají, protože nemají dostatek klientů,“ podotkl.

Prostor Herget vidí také v podpoře agroturistiky, která by se v ČR mohla více podporovat podobně jako třeba v Rakousku. „Není to klíčová stránka, ale je to jeden z těch bodů, proč ty regiony prosperují. Tam se jim povedlo zkombinovat zemědělství s cestovním ruchem. Samozřejmě jsou tam ty podmínky trochu jinačí, ale myslím si, že i my máme výrazný prostor pro agroturistiku a pomáhá to k ekonomické stabilitě a prosperitě vesnic a regionu.“

Herget se chce inspirovat v Rakousku nebo také v Dubaji. „Rakouské regiony mají hodně peněz, Dubaj je lídrem v marketingovém managementu. Nemáme sice šejka, nestavíme každý rok nejvyšší mrakodrap, nemáme čtyřtisícové hory a podobně, ale v rámci českých podmínek bych chtěl tyto marketingové přístupy namíchat a použít pro ČR,“ uzavřel.

Foto: CzechTourism

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více