Máte pocit, že jste už v rámci snahy o zvýšení tržeb zkusili ve svém zařízení úplně všechno? A co když další navýšení tržeb neleží uvnitř, ale musíme se po něm podívat mimo hotel? V tomto článku uvádím pár praktických a ověřených příkladů, jak využít outsourcing služeb ve váš prospěch. Věřím, že si z nich vyberete.
Rozšiřte si outsourcingem nabídku
Programy pro firemní klientelu
Věřte, že hlavním kritériem při výběru hotelu na firemní akci není velikost konferenčních prostor, ani kvalita ozvučení. Nabídněte lidem něco navíc – nasmlouvejte si specializované agentury, které umějí zajistit zábavné programy, ať už se jedná o lokální outdoorové aktivity, nebo třeba swingový večer, či vystoupení kouzelníka.
Každá taková agentura vám ráda dá k dispozici fotografie a materiály, kterými můžete osvěžit vzhled vaší firemní nabídky jak na webu, tak v tištěných materiálech.
Lidi se chtějí bavit a výletem po okolí hotelu na kolech už nikoho neohromíte, nabídněte svým firemním klientům více.
Zaujměte – aktivity, co mají náboj
Taky máte pocit, že nabídky hotelů jsou si často podobné jako vejce vejci? Odlište se! Nasmlouvejte si do nabídky balíčků i neobvyklé aktivity, jako třeba půjčení Ferrari nebo let vrtulníkem po okolí.
Neznamená to, že takových balíčků prodáte stovky, ale vystoupíte z šedi nabídek a vaši klienti si vás snadněji zapamatují.
Sportovní balíčky
Máte v hotelu prostor pro sportovní aktivity, jako jsou jóga, běhání apod.? Oslovte „trenéry“, kteří jsou v této oblasti činní, a nechte je, aby si u vás takovou akci uspořádali. Ruku v ruce s nimi můžete takový balíček prodávat i svým klientům a na balíčkových portálech.
Doporučuji vybrat si takové partnery, kteří už mají dostatečné publikum, třeba úspěšný blog o józe a budou schopni si takový kurz z větší části naplnit.
Svatební prostory
Taková svatba na zámku, to je sen každé nevěsty. Provozujete-li pětihvězdičkový zámecký hotel, můžete tento odstavec klidně přeskočit. Pokud ne, nevadí, zkuste zjistit, zdali se na místním zámku/hradu oddává a v případě, že ano, přidejte si tuto možnost do své nabídky na webových stránkách, a to ideálně včetně krásných fotografií.
Catering pro vaše akce
Troufnu si říci, že většina českých hotelových restaurací je ráda za dosažení drobného zisku, často i jen za malý prodělek. Když to sečtu s množstvím práce, kterou provoz zabere, tak je jasné, proč velká řada hotelů funguje jako „garni“ a restauraci neprovozuje.
Proč si ale neponechat v nabídce alespoň stravování pro větší akce, svatby apod.? Najděte si spolehlivou cateringovou firmu nebo místního hostinského a nabídněte tyto služby svým klientům. A nezapomeňte tuto možnost opět aktivně zmínit na svém webu včetně ceny. Pamatujte, že co se od vás klient nedozví, to ho nenapadne.
Wellness/Fitness/Masáže/Kosmetika
Rozšiřte nabídku svých služeb pomocí produktů, které se nacházejí v okolí hotelu.
Nám například krásně funguje prodej wellness balíčků – u hotelu, který nabízí jen ubytování, jsme si domluvili ověřené wellness centrum a měsíčně prodáme desítky wellness pobytů. Avšak pozor, vytvořením balíčku práce nekončí, ale začíná! Je nutné si nasmlouvat balíčkové prodejní kanály, udělat tematický e-mailing na svou databázi klientů nebo třeba prodávat přes facebookové kampaně. Zkrátka dostat tento nový produkt ven!
Prodávejte více služeb ven z hotelu
Rozvoz jídla
Pokud máte hotelovou restauraci a jste ve větším městě, může pro vás být zajímavou cestou nasmlouvání rozvážkové služby, jako je například Dámejidlo.cz, a můžete tak oslovit novou klientelu.
Máte-li v některých termínech v restauraci velkou vytíženost a bojíte se, že byste takový prodej nestíhali, nezoufejte – tyto portály vám umožňují na takový termín (nebo třeba jen vybrané hodiny) prodej vypnout a nastartovat ho opět, až budete v plné síle.
Zajišťování stravování pro firmy
Rozvážet jeden či dva obědy se zrovna dvakrát nevyplatí, ale co si takhle nasmlouvat místní firmy, které nejsou v centru města a nemají vlastní kantýnu?
Snídaně pro další zařízení
Pokud máte dostatečnou kapacitu stolů, můžete nabídnout snídaně i jiným ubytovacím zařízením, která jsou v blízkém okolí.
Dostaňte hosty z jiných ubytovacích zařízení do své restaurace
Domluvte se s majiteli okolních zařízení – hotely, apartmány, penziony, se kterými dobře vycházíte a nabídněte jim slevy pro jejich klienty nebo třeba lahev moravského vína k večeři zdarma.
Další cestou, která například v pražských hotelech funguje na recepcích spolehlivě, je nabídnutí provize přímo recepčním za každého odeslaného klienta.
Přeji vám hodně spokojených klientů a pořádné navýšení tržeb z outsourcingu.