Jak pomocí outsourcingu docílit zvýšení tržeb

Máte pocit, že jste už v rámci snahy o zvýšení tržeb zkusili ve svém zařízení úplně všechno? A co když další navýšení tržeb neleží uvnitř, ale musíme se po něm podívat mimo hotel? V tomto článku uvádím pár praktických a ověřených příkladů, jak využít outsourcing služeb ve váš prospěch. Věřím, že si z nich vyberete.

Rozšiřte si outsourcingem nabídku

Programy pro firemní klientelu

Věřte, že hlavním kritériem při výběru hotelu na firemní akci není velikost konferenčních prostor, ani kvalita ozvučení. Nabídněte lidem něco navíc – nasmlouvejte si specializované agentury, které umějí zajistit zábavné programy, ať už se jedná o lokální outdoorové aktivity, nebo třeba swingový večer, či vystoupení kouzelníka.

Každá taková agentura vám ráda dá k dispozici fotografie a materiály, kterými můžete osvěžit vzhled vaší firemní nabídky jak na webu, tak v tištěných materiálech.

Lidi se chtějí bavit a výletem po okolí hotelu na kolech už nikoho neohromíte, nabídněte svým firemním klientům více.

Zaujměte – aktivity, co mají náboj

Taky máte pocit, že nabídky hotelů jsou si často podobné jako vejce vejci? Odlište se! Nasmlouvejte si do nabídky balíčků i neobvyklé aktivity, jako třeba půjčení Ferrari nebo let vrtulníkem po okolí.

Neznamená to, že takových balíčků prodáte stovky, ale vystoupíte z šedi nabídek a vaši klienti si vás snadněji zapamatují.

Sportovní balíčky

Máte v hotelu prostor pro sportovní aktivity, jako jsou jóga, běhání apod.? Oslovte „trenéry“, kteří jsou v této oblasti činní, a nechte je, aby si u vás takovou akci uspořádali. Ruku v ruce s nimi můžete takový balíček prodávat i svým klientům a na balíčkových portálech.

Doporučuji vybrat si takové partnery, kteří už mají dostatečné publikum, třeba úspěšný blog o józe a budou schopni si takový kurz z větší části naplnit.

Svatební prostory

Taková svatba na zámku, to je sen každé nevěsty. Provozujete-li pětihvězdičkový zámecký hotel, můžete tento odstavec klidně přeskočit. Pokud ne, nevadí, zkuste zjistit, zdali se na místním zámku/hradu oddává a v případě, že ano, přidejte si tuto možnost do své nabídky na webových stránkách, a to ideálně včetně krásných fotografií.

Catering pro vaše akce

Troufnu si říci, že většina českých hotelových restaurací je ráda za dosažení drobného zisku, často i jen za malý prodělek. Když to sečtu s množstvím práce, kterou provoz zabere, tak je jasné, proč velká řada hotelů funguje jako „garni“ a restauraci neprovozuje.

Proč si ale neponechat v nabídce alespoň stravování pro větší akce, svatby apod.? Najděte si spolehlivou cateringovou firmu nebo místního hostinského a nabídněte tyto služby svým klientům. A nezapomeňte tuto možnost opět aktivně zmínit na svém webu včetně ceny. Pamatujte, že co se od vás klient nedozví, to ho nenapadne.

Wellness/Fitness/Masáže/Kosmetika

Rozšiřte nabídku svých služeb pomocí produktů, které se nacházejí v okolí hotelu.

Nám například krásně funguje prodej wellness balíčků – u hotelu, který nabízí jen ubytování, jsme si domluvili ověřené wellness centrum a měsíčně prodáme desítky wellness pobytů. Avšak pozor, vytvořením balíčku práce nekončí, ale začíná! Je nutné si nasmlouvat balíčkové prodejní kanály, udělat tematický e-mail­ing na svou databázi klientů nebo třeba prodávat přes facebookové kampaně. Zkrátka dostat tento nový produkt ven!

Prodávejte více služeb ven z hotelu

Rozvoz jídla

Pokud máte hotelovou restauraci a jste ve větším městě, může pro vás být zajímavou cestou nasmlouvání rozvážkové služby, jako je například Dámejidlo.cz, a můžete tak oslovit novou klientelu.

Máte-li v některých termínech v restauraci velkou vytíženost a bojíte se, že byste takový prodej nestíhali, nezoufejte – tyto portály vám umožňují na takový termín (nebo třeba jen vybrané hodiny) prodej vypnout a nastartovat ho opět, až budete v plné síle.

Zajišťování stravování pro firmy

Rozvážet jeden či dva obědy se zrovna dvakrát nevyplatí, ale co si takhle nasmlouvat místní firmy, které nejsou v centru města a nemají vlastní kantýnu?

Snídaně pro další zařízení

Pokud máte dostatečnou kapacitu stolů, můžete nabídnout snídaně i jiným uby­tovacím zařízením, která jsou v blízkém okolí.

Dostaňte hosty z jiných ubytovacích zařízení do své restaurace

Domluvte se s majiteli okolních zařízení – hotely, apartmány, penziony, se kterými dobře vycházíte a nabídněte jim slevy pro jejich klienty nebo třeba lahev moravského vína k večeři zdarma.

Další cestou, která například v pražských hotelech funguje na recepcích spolehlivě, je nabídnutí provize přímo recepčním za každého odeslaného klienta.

Přeji vám hodně spokojených klientů a pořádné navýšení tržeb z outsourcingu.

foto
Jan Halířprojektový manažer poradenské společnosti HOTEL SOLUTIONS a autor blogu Lepsihotel.cz
halir@hotelsolutions.cz
Tel: +420774741611
 

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více
Foto: AHR ČR

Pavel Hlinka nositelem Gaspart Bonet Foundation Award

Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...

Číst více