cestovni-ruch.cziCOT.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Fischer Group odhalila nákupní zvyky zákazníků

Zařazeno v
Outgoing

6.6.2017

Největší cestovní kancelář na českém trhu Fischer Group nechala vypracovat interní analýzu odhalující nákupní zvyky jejích zákazníků. Vyplynulo z ní, že až tři čtvrtiny klientů začínají s nákupem zájezdu na internetu, ale pouze 6 procent z nich celý proces na internetu včetně on-line platby dokončí. Objevuje se u nich totiž potřeba konzultace svého výběru na pobočce.

Největší cestovní kancelář na českém trhu Fischer Group nechala vypracovat interní analýzu odhalující nákupní zvyky jejích zákazníků.

S tím se pojí především potřeba kvalitních webových stránek, kam dnes směřují první kroky většiny klientů. To je dáno i rostoucí digitalizací, kdy v celosvětovém kontextu ubývá tištěných katalogů s aktuální nabídkou. Někteří prodejci dokonce tvrdí, že do roku 2020 se chtějí tištěných katalogů zbavit úplně a svou nabídku představovat pouze na vlastních internetových stránkách. „Bez kvalitního webu dnes už žádná cestovní kancelář fungovat nemůže. Na druhou stranu se ale neobejde ani bez kvalitní pobočkové sítě a call centra, protože drtivá většina lidí chce svoji dovolenou s někým konzultovat a poradit se,“ uvedl výkonný ředitel Fischer Group Jiří Jelínek.

Na tento koncept prodeje se Fischer Group rozhodla reagovat. První aktivitou je nová podoba modernizované pobočky v Praze na Národní třídě, která patří mezi nejstarší a je tudíž vlajkovou lodí společnosti. Pokud budou klienti s novým vzhledem pobočky spokojeni, společnost plánuje podobnou modernizaci napříč celou sítí, jelikož jejich role je při prodeji zájezdů i nadále nezastupitelná. Lidé na pobočky míří nejčastěji s dotazy na specifika jednotlivých destinací a hotelů či kvůli platbě. Vyšší podpora vlastních prodejních kanálů a změna obchodní strategie měla již dříve v letošním roce za následek ukončení spolupráce společnosti s největším tuzemským zájezdovým portálem Invia.cz. Zástupci Fischer Group jsou totiž přesvědčeni, že jsou schopni dosáhnout stejného objemu prodaných zájezdů v rámci vlastní sítě, včetně stabilních provizních prodejců.

Kromě nové pobočky společnost představila i statistiky prodeje zájezdů na letošní sezonu, kdy zaznamenala rekordní předprodeje. Více než třetina prodaných zájezdů směřuje do Řecka. Vůbec největší meziroční nárůst zájmu zažívá Egypt, kam letos vyrazí osminásobně více českých turistů než loni. Téměř o polovinu roste zájem také u exotických destinací, ze kterých klienti nejčastěji volí Spojené arabské emiráty. „Emiráty jsou momentálně fenomén, rostou několikátou sezonu po sobě. Vedle Dubaje se čím dál víc prosazuje emirát Ras Al Khaimah. Díky nově zavedenému přímému letu je to vlastně nejbližší exotická destinace a lidé na to slyší,“ doplnil Jelínek.

Jelínek navíc očekává nárůst českého trhu s letními dovolenými až o pětinu. „Češi cestují daleko více než v loňském roce a předpokládáme, že trh poroste zhruba o 20 procent,“ uvedl. Více než dvě třetiny Čechů volí 7denní pobyty s all inclusive stravou. Téměř polovina klientů se rozhodně pro čtyřhvězdičkový hotel a každá třetí rodina požaduje tzv. klubové hotely s animátory a doprovodným programem pro děti.

Foto: -gk-