Do Chorvatska letos odjelo 518 tisíc Čechů

Chorvatsko si pro svou dovolenou do konce října vybralo 518 tisíc Čechů, návštěvnost se tak dostala na 66 procent ve srovnání s loňskem. I přes sezonu poznamenanou pandemií koronaviru zůstala země u Jadranu u českých turistů nejoblíbenější zahraniční destinací, sdělil Ivan Lackovič, jednatel CK Travel Family, se kterou každoročně do Chorvatska vyjíždí nejvíce Čechů. V žebříčku nejnavštěvovanějších letních destinacích se dále podle prodejců zájezdů umístily Řecko a Bulharsko.

Chorvatsko si pro svou dovolenou do konce října vybralo 518 tisíc Čechů, návštěvnost se tak dostala na 66 procent ve srovnání s loňskem

Počtem turistů a přenocování, kterých bylo 3,5 milionu, se Česká republika podle Lackoviče dostala v letošní návštěvnosti Chorvatska na čtvrté místo za Německo, Slovinsko a Polsko. Z pohledu podílu na přenocování si Češi polepšili z loňského šestého místa na letošní čtvrté, zmínil dále Lackovič. S cestovními kancelářemi k Jadranu vyjela podle něj čtvrtina českých cestovatelů, zbytek zemi navštívil individuálně. Nejvíce turistů z tuzemska zamířilo na Makarskou riviéru, Istrii a Zadar, ročně tam podjede zhruba půlka Čechů, kteří tráví dovolenou v Chorvatsku.

Nejčastějšími českými turisty v Chorvatsku jsou rodiny s dětmi, tvoří přibližně 70 procent tuzemských návštěvníků. Lidí nad 50 let je asi pětina. Největší zájem je o rodinné hotely, kterým vévodí čtyřhvězdičkové se službou all inclusive.

Travel Family prodej zájezdů do Chorvatska na novou sezonu spustila v říjnu, rozšířila nabídku právě především o čtyřhvězdičkové hotely. „Pro příští sezonu ještě více platí, čím dříve letos rezervujete pokoje v hotelích, tím vyšší slevy dostanete. Na některé hotely v Chorvatsku máme nyní slevy až 45 procent. U Řecka jsou slevy first minute až 30 procent. Tyto vysoké slevy nabízíme teď v listopadu a je o ně značný zájem. Od prosince dojde k jejich snížení,“ dodal Lackovič.

S Travel Family ročně k Jadranu vyjede 40 tisíc Čechů, letos to kvůli koronaviru bylo 40 procent. Zájem o Chorvatsko zaznamenala i cestovní agentura Invia, přes kterou tam vycestovalo 16 procent klientů a bylo tak druhou nejčastěji poptávanou destinací po Řecku, uvedla mluvčí agentury Andrea Řezníčková. Prodeje se u Chorvatska v létě vyšplhaly i na 40 procent v porovnání s loňskem, v průměru se držely na 30 procentech. U Řecka či Bulharska se dostaly ke zhruba 20 procentům loňských prodejů. Řecko si letos podle Řezníčkové vybrala třetina klientů, Bulharsko zvolilo 13 procent zákazníků.

Chorvatsko patří dlouhodobě k nejnavštěvovanějším letním cílům českých turistů. Loni jich tam vícedenní pobyt podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) strávilo 740 tisíc. Řecko je jednou z nejoblíbenějších destinací, kam Češi vyrážejí s cestovními kancelářemi. Podle ČSÚ jich tam loni na delší pobyt odjelo 407 tisíc.

Foto: Jure Divich / Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více