Co neměřím, to neřídím

Komu vděčíme za tuto poučku, už dnes zřejmě nikdo neví. A je to škoda. Jakkoli je tento výrok letitý a otřepaný, je stále platný. V cestovním ruchu stejně jako v jakémkoli jiném hospodářském odvětví.

Bez relevantních dat nelze řídit žádný podnik

Důležitost faktických informací, statistik a analýz jste ostatně nedávno jednoznačně potvrdili i vy, profesionálové v cestovním ruchu, v průzkumu, který pro časopis COT provedla renomovaná společnost STEM/MARK. Jistě, impulzivní rozhodování na základě domněnek, pocitů a empirických zkušeností může šetřit čas a působit efektně, zároveň ale může být počátkem cesty do pekel. Zvlášť v případě menších podniků, které nemívají dostatečný finanční polštář, jenž by utlumil pád způsobený špatným manažerským rozhodnutím. A malých podniků je, jak víme, v tuzemském cestovním ruchu drtivá převaha.

Po relevantních informacích je dnes hlad a je tedy logické, že se vyvažují zlatem. O to víc bychom si (tedy jak my novináři, tak vy podnikatelé) měli vážit těch, kteří jsou ochotni tuto nelehkou práci vykonávat a její výsledky nám nezištně předávat. Mnohdy dokonce na pomyslném stříbrném podnosu.

Vy a data
S jakými analytickými daty pracujete při své činnosti? Odkud čerpáte? Data jakého typu postrádáte? Jste ochotni za ně platit? Budeme rádi, když se s námi o své zkušenosti podělíte. Napište šéfredaktorovi COT prostřednictvím našeho webu. Vaše zkušenosti zkusíme přetavit v ještě lepší obsah.

Jednou z institucí, kterým v tomto směru patří velký dík, je agentura CzechTourism. Díky jejím výzkumům mají například podnikatelé v incomingu a domácím cestovním ruchu poměrně detailní přehled o cestovatelských zvyklostech a přáních svých potenciálních klientů. Vědí, jakými nástroji a kdy je nejefektivněji oslovit. Resp. mohou vědět, pokud mají zájem. Je zarážející, že zdaleka ne všichni jsou si této skutečnosti vědomi, ale ještě horší je, že někteří s tímto cenným know-how neumějí naložit a zužitkovat ho ve svůj prospěch…

Zásluhy CzechTourism jsou pochopitelně zdaleka nejen v oblasti marketingových výzkumů a analýz. Spektrum činností, které vykonává, je (zvlášť s ohledem na omezený rozpočet) úctyhodné. Stejně jako výsledky, jichž svými aktivitami dosahuje. Na ty se občas zapomíná, resp. berou se jako samozřejmé. A to je škoda. Některé vybrané si proto můžete připomenout ve velmi vydařené infografice na tomto odkazu.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Statistiky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Cestovní ruch nabírá na síle, zájem o hotely stoupá

Po pandemii koronaviru lidé začali víc cestovat. Podle tabulek na portálu tourdata.cz, které vycházejí z dat publikovaných včera Českým statistickým úřadem, přijelo do tuzemských hotelů v letošním prvním čtvrtletí 2,8 milionu hostů. Tedy asi desetkrát víc než...

Číst více