Český Krumlov bude mít svou destinační společnost

Turistickou propagaci města Český Krumlov by měla mít nově na starosti destinační společnost DMO Český Krumlov. Jako zapsaný spolek bude řešit marketing, připravovat nové turistické produkty i analýzy. Peníze bude dostávat hlavně od města. Plán výdajů a příjmů pro první roky je vyrovnaný, ročně 4,9 milionu korun. Zastupitelé ještě chtějí změnit stanovy spolku, proto rozhodli o tom, že existenci spolku odhlasují 31. října.

Turistickou propagaci města Český Krumlov by měla mít nově na starosti destinační společnost DMO Český Krumlov

Organizace by měla zlepšit turistickou nabídku, přispět k vyšší návštěvnosti i naplnit záměr ze strategického plánu města, přitahovat turisty, kteří zůstanou v Krumlově déle a přijedou i mimo hlavní sezonu. Vyplývá to z důvodové zprávy zastupitelstva.

Dosud patřil destinační management pod Českokrumlovský rozvojový fond (ČKRF), což je městská společnost. „Je to krok k moderním trendům, které se aplikují po vzoru rozvinutých turistických západoevropských zemí, kdy se úzce propojují privátní a veřejný sektor, obě strany se stanou rovnocennými partnery. V praxi se ukazuje, že je to přínosné a pomáhá to větší efektivitě při rozvoji turistických destinací. Doposud jsme to suplovali schůzkami, kdy jsme si nechávali od privátního sektoru připomínkovat naše marketingové plány, ale byl to hlas poradní. Teď bude partnerství na stejné úrovni se stejnou zodpovědností za všechno,“ řekl jednatel fondu Miroslav Reitinger.

Spolek bude mít tři zaměstnance, jednoho bude platit Jihočeská centrála cestovního ruchu. Mezi cíle patří vyvážit soužití místních s turisty či usilovat o vícedenní turistické pobyty. Český Krumlov teď podle důvodové zprávy postrádá užší spolupráci se soukromým sektorem či pozitivní PR města. Spolek počítá s ročními výdaji 4,9 milionu korun a stejně vysokými příjmy, mezi nimi jsou dotace města, grant kraje a členské příspěvky.

„Sdružíme síly a budeme mít více peněz do marketingu a řízení destinace. Je důležité, abychom spojili síly, myšlenky a uměli se dohodnout na principech, které zajímají stejně jako město, tak i hotel, půjčovnu nebo restauraci. Musíme spolu umět komunikovat,“ řekl místostarosta Martin Hák.

V Českém Krumlově se loni ubytovalo nejvíce turistů, kteří do jižních Čech přijeli: 293 644 turistů, tedy 17 procent všech návštěvníků kraje. Vyplývá to z informací Českého statistického úřadu. Do Českého Krumlova, jehož centrum a zámek jsou zapsány na seznamu památek UNESCO, přijedou ročně dva miliony turistů. Letos má rozpočet s příjmy 390 milionů a výdaji 365 milionů.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více