Camera znamená italsky komora, nikoli kamera

Ktomuto zjištění jsem dospěla záhy poté, co jsem se snažila rozluštit nápisv záhlaví jistého dopisu. Camera di Commercio e Cultura Italo-Ceca, stálotam doslova. No jasně, Italsko-česká obchodní a kulturní komora! Jak prosté,milý Watsone… Z téhož dokumentu jsem se dozvěděla, že patrony tohotobohulibého spolku jsou Generální konzulát ČR v Itálii a Ministerstvo průmyslua obchodu ČR. Činnost podobných organizací bývá rozmanitá a zajímavá, využilajsem tedy příležitosti a během milánského veletrhu jsem zašla za jejímizástupci. Na mé otázky střídavě odpovídali zástupkyně komory v Itálii,paní Hana Da Ros, a její český protějšek, pan Radomil Vévoda. Rozhovoruse zúčastnil i Ing. Josef Molata, generální konzul ČR v Itálii.

Kdy,kde a proč byla Italsko-česká obchodní a kulturní komora zřízena?
Čeští a italští podnikatelé i další partneři již delší dobu volalipo zřízení orgánu, který by jim pomáhal při realizaci podnikatelských ijiných aktivit. V roce 1996 se proto některé významné italské banky, pojišťovny,železnice, vydavatelství, dopravní společnosti a další partneři dohodlina založení komory, jejímž primárním cílem je přispívat k rozvoji vzájemnýchobchodních a kulturních vztahů mezi Itálií a Českou republikou. Obrazněřečeno jde o subjekt, který v Čechách i v Itálii připravuje půdu, na kterépak čeští i italští rolníci pěstují své plody.

To by někdo mohl pochopit tak, že se orientujete na agrární sektor.
Kdepak, to bylo jen obrazné přirovnání. Ve skutečnosti jsou členy komorysubjekty prakticky ze všech oborů hospodářství, ale i ze sféry kulturní.Na komoru se obracejí italští i čeští podnikatelé, kteří chtějí proniknoutna vzájemné trhy nebo navázat, rozšířit a upevnit obchodní a kulturní vztahymezi Itálií a ČR. Komora potom organizuje setkání mezi vhodnými italskýmia českými partnery.

Když se na komoru obrátí český podnikatel, který by rád podnikalna italském trhu, jaké služby mu může komora nabídnout?
Předně mu můžeme provést dokumentární a statistický průzkum trhu, tedyzmapovat podnikatelské prostředí. Následně mu komora může vyhledat vhodnéobchodní partnery, poskytnout konzultace v celní, právní, finanční, obchodnía investiční oblasti, nabídne mu účast v obchodních misích či na sympoziích,které organizuje. Součástí nabídky jsou také veletržní a kongresové služby,služby turistické (hotelové slevy a slevy na jízdném), mnozí podnikateléoceňují služby v oblasti právního zastoupení, případně služby sekretářské.Je-li třeba, můžeme našim partnerům nabídnout prioritní styky s diplomatickýmisídly a ministerskými orgány. Zapomenout nesmím ani na naši databázi, dokteré partnery na požádání zařazujeme a s kterou průběžně pracujeme.

Přijímá komora nové členy?
Ano, přijímá a také české firmy a podnikatelé mohou požádat o členstvív komoře. To jim umožňuje získat stálou pozici na italském trhu a aktivně
se podílet na strategii činnosti komory, díky čemuž mohou maximálněprofitovat ze spoluprá-
ce s ostatními členy komory. Členství v komoře ovšem nevzniká automaticky,přijetí nového člena podléhá schválení výkonným výborem. Každý nový členpak obdrží atestát příslušnosti k Italsko-české obchodní a kulturní komoře.

Jaké konkrétní projekty již má komora za sebou?
Těžištěm naší činnosti je poskytování kompletních služeb italským ičeským operátorům. Vedle toho ale spolupracujeme s různými státními orgánya dalšími úřady na organizaci výstav, veletrhů a kulturních akcí, kterépřispívají k lepšímu vzájemnému poznání. Spoluorganizovali jsme napříkladkongres „Elektronická demokracie XXI. století“ s UNESCO, výstavu českýchvýrobků a kultury v Miláně, kurzy české kuchyně tamtéž, golfový turnajBohemia Cup v Karlových Varech, konferenci na téma „Vstup ČR do EU“ a různédalší výstavy a podobné akce. Zorganizovali jsme několik podnikatelskýchmisí z ČR do Itálie, pomáháme českým firmám při návratu DPH a kreditu obchodníchpohledávek z Itálie, asistujeme italským vystavovatelům na veletrzích vBrně, pravidelně propagujeme nabídku turistických služeb v ČR… Zkrátkaa dobře – myslím, že pro rozvoj vzájemných vztahů mezi italskými a českýmipartnery jsme toho dosud udělali celkem dost. Rozhodně ale nechceme podlehnoutjakémusi falešnému pocitu sebeuspokojení, takže hledíme do budoucnostia pracujeme na celé řadě dalších projektů. Chtěli bychom například rozšířitnabídku turistických možností v ČR italské veřejnosti, kontaktovat netradičníitalskou klientelu, uspořádat kulturní a ekonomické propagační akce Českérepubliky. Ve spolupráci s českými incomingovými cestovními kancelářeminabídnout pobyty v ČR „šité na míru“. Pokud by měl kterýkoli český podnikatelzájem se s nimi blíže seznámit, může nás kdykoli kontaktovat. Hlavní sídlonaší komory je v Miláně, proto název Italsko-česká, a naše česká kancelářje v Brně. Veškeré informace poskytujeme samozřejmě v češtině.

Ptala se Gabriela Ben Ahmed

Italsko-česká obchodní a kulturní komora
Zeyerova 24, 616 00 Brno
Tel./fax: 05-4121 3668
E-mail: r.vevoda@seznam.cz

Camera di Commercio e Cultura Italo – Ceca
Foro Buonaparte 70, 20121 Milano Italia
Tel.: 003902-7200 3399
Fax: 003902-7200 4504

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více