cestovni-ruch.cziCOT.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Kalendárium

  • Po
  • Út
  • St
  • Čt
  • So
  • Ne
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Travelcon 2020

23.4.2020 10:00 - 16:00

24.4.2020 9:00 - 15:00

Travelcon 2020

Výstaviště České Budějovice (České Budějovice)

Advergaming v cestovním ruchu

09/2013

Advergaming je nástroj hojně využívaný marketéry. Jedná se o marketingovou techniku, která je založena na využití zábavné hry s cílem zviditelnit značku/brand. V podstatě jde o reklamní sdělení o značce či produktu během času příjemně stráveného při hře.

Historie a dělení advergamingu

Termín „advergames" byl poprvé použit Anthony Giallourakisem v užité doméně advergames.com v lednu roku 2000. O rok později se tento termín objevil také v časopise Wired, kde byl spojen s bezplatnými on-line hrami (zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Advergaming). 

Advergamingové aktivity lze rozdělit na různé typy. V tomto pojednání se budeme zabývat pouze dvěma typy – počítačovými hrami a hrami v terénu (geolokační hry) se zaměřením na oblast cestovního ruchu. Spotřebitelské hry, herní propagační předměty, které by jistě pod advergaming bylo možné také zahrnout, ponecháme pro tentokrát stranou našeho zájmu.

Výhody advergamingu

  • Tato forma reklamy je uživateli zpravidla přijímána pozitivně, neboť je chápána jako cena za zábavu.
  • Advergaming umožňuje zasáhnout velkou skupinu uživatelů, neboť hry neznají hranice věku. Jak vyplývá z provedených průzkumů, průměrný věk hráče v USA se pohybuje okolo 33 let.
  • Hry také často neznají jazykové a národnostní bariéry, neboť jejich obsluha je jednoduchá a intuitivní.
  • Hry zaujmou na delší čas, přibližně od 5 do 35 minut, tedy výrazně delší čas na marketingové sdělení než u jiných forem.
  • Hry dokážou dobře využít výhod virálního marketingu. Dobře připravená hra, obsahující chytlavý motiv se snadnou hratelností a možností porovnání výsledků s ostatními hráči po celém světě, se po internetu rozšiřuje podobně jako virus. Hráči si ji navzájem doporučují a sami tráví čím dál více času hraním, čili přicházejí stále častěji se značkou obsaženou ve hře.
  • Advergaming vám může zajistit vyšší návštěvnost stránek, pomůže ke vzniku zpětných odkazů a povedená hra dokáže upoutat i pozornost médií.

Počítačové hry

Počítačové hry mohou být vytvářeny jako desktopové aplikace (určené k instalaci do stolních počítačů), mobilní aplikace a internetové hry. Desktopové i mobilní aplikace často využívají možností internetu a bývají koncipovány jako síťové.

Internetové hry jsou v dnešní době nejčastěji vytvářeny v technologii Flash, která již je nicméně nahrazována technologiemi HTML5 a Adobe Air.

Samotné hry často zveřejňují úspěchy hráčů v konkrétní hře s cílem motivovat ostatní ke zlepšení herních výkonů.

Některé hry jsou vytvářeny přímo pro sociální sítě. Princip her na sociálních sítích se od klasických her až tolik neliší. Zásadní odlišností je v podstatě jen nezbytnost využití přátel ve hře, na rozdíl od klasických her, které jsou nejčastěji připravovány pro jednoho hráče, který má vlastní skóre a bojuje sám za sebe.

V případě internetových her si možnosti přibližme na tzv. e-hrách, které pro Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko realizovala spolu se svými partnery společnost World Media Partners v technologii Flash. Hry jsou zpřístupněny na www.mojeorlickehory.cz/e-hry/. V první z nich (Osvobozování orlických hradů a zámků) vznikl příběh, ve kterém obsadil zlý čaroděj hrady a zámky v regionu Orlické hory a Podorlicko. Kolem každého vybudoval opevnění a úkolem je všechna místa osvobodit za pomoci katapultu a omezeného množství munice. S trochou fantazie lze hru přirovnat k populárním Angry birds v českém katapultním provedení. Hráč se pomocí hry seznamuje s jednotlivými hrady a zámky v regionu a orlice, která je mu průvodkyní, pak vždy doplňuje nějakou tu zajímavost, aby podnítila zájem o fyzickou návštěvu památky.


			Screenshot ze hry Osvobozování orlických hradů a zámků 			Screenshot ze hry Osvobozování orlických hradů a zámků

V druhé hře, nazvané Orlické dobrodružství, se hráč dostává do pozice aktivního návštěvníka, kdy například lyžuje na sjezdovce, jede na kole, na in-linech nebo sjíždí v kánoi řeku. Během cesty se vyhýbá různým překážkám a neustále míjí atraktivity, které se v regionu nacházejí. Cílem je přiblížit možnosti aktivního trávení volného času v regionu a vytvořit mu přímou asociaci těchto aktivit. V rámci obou her vzniká tabulka nejlepších hráčů. Hry jsou propagovány prostřednictvím sociální sítě Facebook, kde byla vyhlášena i soutěž o nejlepší bodový výsledek.

Další strana