Iniciativa Zachraňme turismus zaslala otevřený dopis vládě

Iniciativa Zachraňme turismus zaslala otevřený dopis vládě ČR a ministryni pro místní rozvoj Kláře Dostálové, v němž se předseda iniciativy Tomáš Barčík vyjadřuje k připravovaným plánům na rozsáhlou mediální kampaň na dovolenou v Česku hrazenou ze státního rozpočtu, a to ve výši 2 miliard korun. Jaké je jeho znění?

Iniciativa Zachraňme turismus zaslala otevřený dopis vládě ČR a ministryni pro místní rozvoj Kláře Dostálové

Otevřený dopis: Chceme 2 miliardy pro firmy v cestovním ruchu, ne zbytečnou reklamní kampaň

 

Vážená paní ministryně,

velice si vážíme Vaší snahy o podporu segmentu cestovního ruchu, který v současné době trpí dopady pandemie COVID-19, a dosavadních kroků, které byly učiněny. Rádi bychom se však vyjádřili k připravovaným plánům na rozsáhlou mediální kampaň na dovolenou v Česku hrazenou ze státního rozpočtu, a to ve výši 2 miliard korun.

Na základě našeho rozsáhlého výzkumu Dovolená v Česku 2020, který jsme v červnu uskutečnili s renomovanou agenturou STEM/MARK na vzorku 2 500 lidí, víme, že 9 z 10 lidí plánuje trávit dovolenou v České republice. Z tohoto pohledu nám pak není jasné, proč chcete financovat tak nákladnou propagaci na motivaci Čechů užívat si v Česku, když to 90 procent z nich již plánuje?

Navíc v době, kdy se situace vyvíjí negativním směrem, vznikají lokální ohniska a vracíme se zpět k opatřením proti šíření viru, bude vznikat i reálná obava z toho, že se jako turista mohu někde nakazit a moje motivace bude logicky nižší. Žádná reklama mě nepřesvědčí o tom, že bych měl riskovat zdraví svoje a svých blízkých.

Ti, kteří budou na tomto vývoji nejvíce biti, budou právě provozovatelé služeb v cestovním ruchu. Proto si stojíme za tím, že pokud se ve státním rozpočtu nacházejí ony 2 miliardy korun, měly by směřovat firmám, nikoli médiím.

Nechceme, aby stát rozdával peníze obchodním subjektům neuvážlivě. Naopak. Způsobů, jak celou podporu nastavit, se nabízí celá řada. Mohou to být například slevové poukázky na služby v turismu. Trváte-li na podpoře motivace lidí trávit dovolenou v Česku, nabídněte jim již vyzkoušený model voucherů na určitou částku za určitých podmínek, které budou muset vyčerpat v horizontu jednoho roku. Využitý voucher pak jednoduše proplatíte firmám. Taková mechanika je v našem komerčním světě známá, funguje spolehlivě a není technicky ani technologicky náročná. Nevyužité vouchery zůstanou neproplaceny, takže si ověříte, jak tento způsob pobídky v praxi skutečně funguje, aniž byste plýtvali finance ze státního rozpočtu.

Tímto způsobem se pak peníze dostanou těm, kteří je v rámci naší agendy potřebují nejvíce, tedy firmám poskytujícím služby v cestovní ruchu.

Pevně věříme, že se výše zmíněným tématem budete aktivně zabývat a volné prostředky na podporu cestovního ruchu v České republice využijete efektivně.

 

Za iniciativu Zachraňme turismus

Tomáš Barčík, předseda iniciativy

www.zachranmeturismus.cz

 

Foto: Shutterstock.com (koláž: COT media)

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více