Co se letos bude dít na jižní Moravě a hlavně v Brně?

Kde jinde by mohly Jihomoravský kraj i město Brno začít lákat turisty k návštěvě, když ne na akci v centru pozornosti všech, co v cestovním ruchu něco znamenají. Již tradiční součástí veletrhů GO a Regiontour je i společná tisková konference obou zmíněných subjektu, na níž představují aktuální turistickou nabídku a akce, na něž budou návštěvníky po celý rok lákat. Co to bude letos? Slovanská epopej, špičková gastronomie, moderní architektura ve vinařství i šifrovací hry.

Náměstek primátorky města Brna Petr Hladík, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Petr Hýbler a ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Pavla Pelánová.

Komunikační kampaň Jižní Morava z jiného úhlu, kterou Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava odstartovala již vloni, pokračuje i letos. A navazuje na marketingovou komunikaci méně známých míst a atraktivit i akcí. To je dle Petra Hýblera, náměstka hejtmana Jihomoravského kraje, se toto ukazuje jako správná cesta. Kromě turistické nabídky v letošním roce se kraj dále zaměří i na připomínku 20. výročí vzniku samosprávného Jihomoravského kraje. Bude probíhat kampaň, která kraj představí jako dobrého hospodáře, či dobrého správce. A na zámku v Moravském Krumlově bude vystavena Slovanská epopej od Alfonse Muchy, od jehož narození letos uplyne 160 let.

A Brno bude v létě nabité festivaly, které budou také lákat. Významným bude například Olympijský festival. Lidé si budou moci vyzkoušet na 50 sportů a hlavně fandit. Probíhat bude i předpremiéra filmu Zátopek. Předběžné statistiky říkají, že do Brna vloni dorazilo zhruba 800 tisíc lidí, což je asi o 10 procent více než o rok dříve. Dle Petra Hladíka, náměstka primátorky města Brna, je hlavním poznatkem to, že si zmíněné město, respektive celý kraj mohou turisty vybírat. Nemusejí cílit na všechny, ale mají jasně definované trhy i cílové skupiny. Po celý rok se budou také připomínat dvě významná výročí. Jedním z nich je 90 let od dokončení stavby Vily Tugendhat, kterým provede hned několik speciálních akcí jako přednášky, komentované prohlídky a mnoho dalších. Druhou připomínkou pak bude aktivita Rok Adolfa Loose, které odhalí jeho stopy na jižní Moravě. Po celých 12 měsíců budou probíhat různé výstavy, komentované prohlídky i výlety a symposium.

Po loňském úspěchu se letos podruhé představí po boku původního projektu Gourmet Brno i Gourmet Jižní Morava. Letošní ročník nabídne nejlepší podniky v kategoriích restauracích, bister, vinařství a vinoték, pivovarů a kaváren. Nominace podniků jsou nyní již uzavřeny, následovat bude jejich hodnocení. Vítěze pak kromě webu představí i tištěný průvodce.

 Foto: -gk-

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více